آفتاب

اولین سلفی "بپی‌ کلمبو" در راه سفر به عطارد+عکس

اولین سلفی "بپی‌ کلمبو" در راه سفر به عطارد+عکس

"آژانس فضایی اروپا" و "آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن" اولین فضاپیمای مشترک خود به نام "بِپی کُلُمبو"(BepiColombo) را شنبه(۲۰ اکتبر) برای بررسی سیاره عطارد پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا وبه نقل از اسپیس، "بپی‌ کلمبو" نام ماموریت مشترک آژانس فضایی اروپا(ESA) و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن(JAXA) برای بررسی سیاره عطارد است. این ماموریت شامل دو ماهواره بود که به‌ طور همزمان با هم به فضا فرستاده شدند. این دو ماهواره در رابطه با ماموریتی که دارند "مدارگرد سیاره‌ای عطارد"(MPO) و "مدارگرد مگنتوسفری عطارد"(MMO)، نامگذاری شده‌اند.


 هدف این ماموریت مطالعه جامع و گسترده بر روی سیاره عطارد است که بررسی میدان مغناطیسی مگنتوسفر و ساختار و سطح داخلی آن سیاره را شامل می‌شود.


اکنون این فضاپیما یک روز پس از پرتابش از "پایگاه فضایی گویان" فرانسه، اولین سلفی خود را در راه سفرش به عطارد ثبت کرده است. در این تصویر که توسط این فضایما ثبت شده است، یک نمایشگر خورشیدی و یک حسگر خورشیدی قابل مشاهده هستند.


 یک بخش دیگری نیز بر روی این فضاپیما تعبیه شده است که "ماژول انتقال جیوه"(Mercury Transfer Module) نام دارد و برای پشتیبانی این دو مدارگرد نصب شده است.


پرتاب این فضاپیما برای ژانویه ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی شده‌ بود ولی ماموریت مذکور شنبه ۲۰ اکتبر  ۲۰۱۸ انجام شد و به این ترتیب ورود این ماهواره‌ها به مدار عطارد در دسامبر ۲۰۲۵ و پس از انجام یک پرواز کناری از زمین، دو پرواز از کنار زهره و شش پرواز از کنار عطارد، صورت خواهد گرفت.


هنگامی که این فضاپیما به مدار عطارد وارد شود، دو مدارگرد مذکور از آن جدا خواهند شد. داده‌های جمع‌آوری شده توسط این دو مدارگرد یک تصویر جامع از سیاره عطارد را برای دانشمندان فراهم خواهد کرد.



انتهای پیام




                   
کد N1990672

وبگردی