آفتاب

ابلاغ دستورالعمل اجرائی مدیریت بحران استان‌های معین پایتخت

ابلاغ دستورالعمل اجرائی مدیریت بحران استان‌های معین پایتخت

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ دستورالعمل اجرائی مدیریت بحران استان‌های معین،‌ پیشتاز و جانشین در کلان‌شهر تهران به دستگاه‌های متولی خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: این دستورالعمل پس از تصویب نهایی در جلسه 8 مهرماه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور توسط وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور به اعضای شورای عالی مدیریت بحران کشور ابلاغ شد.

 وی افزود: این ابلاغیه با استناد ماده 6  قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بهینه از توانمندی‌های ملی،‌ منطقه‌ای و محلی در مواجهه با حوادث طبیعی و سوانح و با توجه به خطرپذیری بالای کلان‌شهر تهران در برابر زلزله و اهمیت استراتژیک این شهر به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، اجرایی شده است.

نجار با اشاره به مفاد دستورالعمل مدیریت بحران استان‌های معین، خاطرنشان کرد: در دستورالعمل مذکور به نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام، استقرار و اقدامات استان های معین، پیشتاز و جانشین در کلانشهر تهران، در جریان وقوع حوادث محلی و ملی پرداخته شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اهداف دستورالعمل مذکور گفت: هم افزایی هرچه بیشتر استان‌های معین جهت امدادرسانی در زمان طلایی و ساعات اولیه وقوع حوادث، به حداقل رساندن زمان اعزام و حضور به موقع استان‌های معین در محل‌های مأموریت تعیین شده، ارزیابی کاستی های موجود و انجام اقدامات عاجل در خصوص رفع آن، برنامه ریزی و گسیل نیروها و امکانات از منابع استانی براساس نیازهای مناطق آسیب دیده و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در مدیریت بحران از جمله اهداف این دستورالعمل  است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با توجه به سطح بالای اهمیت این موضوع انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط نسبت به اجرای دقیق مفاد دستورالعمل مزبور اهتمام ویژه داشته و هر 3 ماه یک‌بار گزارش عملکرد آن استان و یا دستگاه تهیه و به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه شود.

انتهای پیام

کد N1990644

وبگردی