آفتاب
معاون مرکز مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی خبر داد؛

تدوین دستوالعمل شفاف سازی عملکرد مراکز خیریه

تدوین دستوالعمل شفاف سازی عملکرد مراکز خیریه

معاون مرکز مشارکت های مردمی بهزیستی از تدوین دستورالعمل شفاف سازی عملکرد مراکز خیریه خبر داد و گفت: ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در طرح لبخند مهر برای کمک به دانش آموزان محروم جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کوزه گر در نشست خبری طرح لبخند مهر با اشاره به اینکه این طرح با هدف تامین نوشت افزار و لوازم التحریر برای کودکان مناطق محروم اجرایی شد، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی در این طرح جمع آوری شده است.

وی گفت: بانک های مختلف و موسسات خیریه در طرح لبخند مهر با ما همکاری کردند و کمک های بهزیستی برخلاف سایر نهادها متمرکز جمع آوری نمی شود.

معاون مرکز مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه حداکثر ۱۰ درصد  (۳۴۰ میلیون تومان) کمک ها به شکل متمرکز در ستاد سازمان بهزیستی جمع آوری شده است، گفت: کمک ها در هر استان و ۷ تا ۸ هزار موسسه خیریه و مراکز نگهداری معلولین و سالمندان جمع آوری شده است.

کوزه گر با اشاره به اینکه طرح لبخند مهر تا ۱۹ آبان ادامه دارد، تاکید کرد: ۱۵۰ میلیون تومان از کمک های جمع آوری شده در ستاد بهزیستی تبدیل به لوازم التحریر شده است به طوری که هر بسته ای که برای دانش آموزان مناطق محروم در نظر گرفته ایم ۱۲۰ هزار تومان است که توانستیم با ۵۰ هزار تومان آنها را تهیه کنیم.

معاون مرکز مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: کمپین دیگری برای تامین لباس گرم و پوشاک کودکان مناطق محروم و زلزله زده کرمانشاه اجرایی خواهیم کرد، گفت: مقدمات آن فراهم شده که به زودی وارد مرحله بعد خواهیم شد.

کوزه گر با تاکید بر اینکه صد هزارمین واحد مسکونی مددجویان بهزیستی به زودی واگذار خواهد شد، گفت: این مراسم را در آینده ای نزدیک برگزار خواهیم کرد.

وی از تدوین دستورالعمل جذب مشارکت های مردمی در بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شفاف نبودن عملکرد برخی مراکز خیریه تصمیم گرفتیم دستورالعملی را برای تمامی مراکز و موسسات خیریه تهیه و تدوین کنیم تا تمامی آنها از یک دستورالعمل واحدی پیروی کنند.

معاون مرکز مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: مراکز خیریه در کنار دریافت پروانه تاسیس و جمع آوری کمک، مجوز تبلیغ از بهزیستی را دریافت می کنند به همین دلیل باید نکاتی در مورد شان مددجویان را رعایت کنند که تمامی آنها در این دستورالعمل در نظر گرفته شده که به استان ها ابلاغ خواهد شد.

کد N1990619

وبگردی