آفتاب
وزیر خارجه سابق آلمان:

موضع ترامپ تغییر نکند اروپا با مشکل روبرو می‌شود

موضع ترامپ تغییر نکند اروپا با مشکل روبرو می‌شود

وزیر خارجه سابق آلمان در گفتگویی خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را معضلی جدی برای کشورهای اروپایی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه سابق آلمان در گفتگو با شماری از کارکنان روزنامه های آلمان در خصوص موضع اخیر «دونالد ترامپ» مبنی بر خروج واشنگتن از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد اظهار داشت: در شرایط کنونی بیش از هر چیز به یک ابتکار عمل در حوزه خلع سلاح نیاز داریم. 

وی در ادامه افزود: اگر خواسته ترامپ محقق شود و این کشور بطور یکجانبه از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد خارج شود، اروپا با مشکلات و معضلات عدیده ای بخصوص در زمینه امنیت روبرو می شود. 

وزیر خارجه سابق آلمان همچنین خاطر نشان کرد: آلمان و کشورهای اروپای مرکزی باید در صورت اجرایی شدن اظهارات رئیس جمهوری آمریکا راهکار موثری در پیش بگیرند.

«دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا پس از یک گردهمایی انتخاباتی در نوادا به خبرنگاران گفت: ما باید این سلاح‌ها را توسعه بدهیم. پس پیمان را لغو خواهیم کرد و از آن بیرون خواهیم آمد.

گفتنی است پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که نام کوتاه‌شده پیمان بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برای حذف موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌ برد است پیمانی است که در سال ۱۹۸۷ میلادی میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (و پس از فروپاشی شوروی با روسیه) امضا شد.

کد N1990518

وبگردی