آفتاب

شرکت های دانش بنیان ایرانی به قرقیزستان می روند

شرکت های دانش بنیان ایرانی به قرقیزستان می روند

شرکت های دانش بنیان و فناور می توانند به نمایشگاهی در قرقیزستان بروند و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی در نظر دارد هیات تجاری و فناوری متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را به کشور قرقیزستان اعزام کند.

این برنامه که با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی روزهای ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، شامل نشست‌های تجاری مشترک با شرکت‌های متناظر قرقیزی، افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات فناور ایرانی در بیشکک و بازدیدهای صنعتی و تجاری می شود.

محل نمایشگاه دائمی محصولات فناور ایرانی در یکی از بزرگترین مراکز تجاری بیشکک (Grand Comfort) است که با توجه به حضور گسترده شرکت‌های قرقیزی و دیگر شرکتهای کشورهای حوزه CIS، می‌تواند به بازاریابی محصولات شرکت‌های ایرانی کمک شایانی کند. در حال حاضر، ۶۷ شرکت ایرانی محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

شرکت‌های متقاضی می‌توانند از حمایت معاونت علمی و فناوری برای ارسال نمونه محصولات خود (حمل بار، ترخیص گمرکی) و حضور در نمایشگاه دائمی به مدت ۹ ماه بهره‌مند شوند. هزینه این پکیج حدود ۲ هزار دلار است که پرداختی شرکتهای دانش‌بنیان، حداکثر ۱۵۰ دلار خواهد بود.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا ۷۰درصد از هزینه‌های سفر را در قالب یارانه به متقاضیان پرداخت خواهد کرد. آخرین مهلت ثبت نام و پرداخت مبلغ علی‌الحساب  دوم آبان‌ماه ۹۷ است و کلیه مراحل اخذ بلیط، ویزا و رزرو هتل توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری انجام خواهد شد.

کد N1990504

وبگردی