آفتاب

مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت

مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طی ۴۰ سال گذشته رشد مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت کشور بود. به عبارت دیگر حجم فعالیت صنعت برق چندین برابر سایر بخش‌های زیربنایی و خدماتی در کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن متولی‌زاده امروز در سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی برق با بیان این‌که در تمام این مدت به دلیل نگاه دولتمردان و قانونگذاران نرخ تکلیفی فروش برق پایین‌تر از هجمه واقعی برق بوده و صنعت برق همواره تحت فشار اقتصادی فعالیت کرده است، اظهار کرد: در این بین به‌دلیل تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکارهای مناسب و هم‌چنین همت تولیدکنندگان داخلی توانمندی پیمانکاران، مشاوران و تلاش مضاعف همکاران، کارنامه عملکرد صنعت برق طی این مدت بسیار قابل قبول بوده است.

وی افزود: در بسیاری از  شاخص‌های مهم و کلیدی، صنعت برق ایران در منطقه و هم‌چنین در سطح جهان، رتبه و جایگاه مناسبی را دارد که این مساله به دلیل همت و تلاش دست‌اندرکاران در این حوزه است.

به گفته وی در حال حاضر و در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است، همکاری و تعامل نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته ضرورت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مساله اصلی صنعت برق، اقتصاد است و راهبرد اصلی وزارت نیرو برای این موضوع نیز مدیریت توامان عرضه و تقاضا عنوان شده است.

وی افزود: تامین برق در تابستان ۹۸ به‌عنوان یک شاخص و فرصتی مناسب برای ارائه راهکارهای حل این چالش است و باید گفت که اصلاح مدل مصرف باید به یک مطالبه و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود. به‌گونه‌ای که هم در بعد فرهنگ‌سازی و هم در ارائه راه‌حل‌های فنی و اقتصادی، به صنعت برق کمک شود.

وی با تاکید به این مسئله که بهینه‌سازی مصرف به ویژه مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت‌های کنفرانس بعدی برق است، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در مقیاس کوچک و در محل مصرف است. علاوه بر این به منظور تشویق مردم برای حضور در این مشارکت بر طرح‌های مدیریت بار و هم‌چنین تشویق سرمایه‌گذاران برای تولید برق، به‌ویژه در ایام گرم سال بسته‌های تشویقی مناسبی را تهیه کرده‌ایم که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1990442

وبگردی