آفتاب
الگوهای اقتصاد مقاومتی؛ ۱۱

ایالات متحده آمریکا چگونه از کشاورزان خود حمایت می‌کند؟

ایالات متحده آمریکا چگونه از کشاورزان خود حمایت می‌کند؟

وزارت کشاورزی آمریکا در قالب ۸ برنامه مستقل گسترده، با بودجه‌ سالیانه بالغ‌ بر ۲۰ میلیارد دلار به کشاورزان خود کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گزارش سایت downsizinggovernment.org (دولت فدرال آمریکا)، وزارت کشاورزی آمریکا در قالب ۸ برنامه مستقل گسترده، با بودجه‌ سالیانه بالغ‌بر ۲۰ میلیارد دلار به کشاورزان خود کمک می‌کند تا آنان بتوانند علاوه بر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، سهم عمده‌ای در تجارت جهانی داشته باشند.

این کشور بودجه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری را برای حمایت یارانه‌ای سالانه از بخش کشاورزی اختصاص می‌دهد. حدود ۳۹ درصد از ۲.۱ میلیون کشاورز آمریکا موفق شده‌اند که یارانه خود را دریافت کنند، اما سهم عمده‌ای از این حمایت‌های دولتی نصیب تولیدکنندگان بزرگ گندم، برنج، سویا، ذرت و پنبه خواهد شد. علاوه بر این دولت امریکا قصد دارد تا در برابر نوسانات قیمتی، هزینه‌های بالا و بازدهی کم احتمالی محصولات از کشاورزان خود حمایت کند. بدین منظور دولت قصد دارد تا با عملیات بازاریابی، پوشش بیمه‌ای، خرید و صادرات محصولات کشاورزی و تحقیق در زمینه افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک کند.

ریسک پایین کشاورزی در آمریکا، مانع حمایت گسترده دولت از این بخش نمی‌شود

باوجوداینکه کشاورزی نسبت به صنایع دیگر  آمریکا ریسک‌پذیرتر نبوده و به یارانه‌های کلی دولت فدرال نیاز نداشته است، اما کمک دولت فدرال و محلی نیز از کشاورزان بسیار گسترده می‌باشد. یارانه اعطایی دولت به تولیدکنندگان کشاورزی برای مالیات‌دهندگان (مصرف‌کنندگان) مقرون‌به‌صرفه است، و این کمک‌های مالی بیشتر جهت نوآوری در بخش کشاورزی، کاهش هزینه‌ها، متنوع ساختن کشت در اراضی زراعی و دیگر اقدامات جهت پویایی اقتصاد رقابتی صورت می‌گیرد.

۶۰ برنامه گسترده حمایتی آمریکا از بخش کشاورزی

به گزارش دولت فدرال آمریکا، وزارت کشاورزی ایالات‌متحده در قالب ۶۰ برنامه مستقیم و غیرمستقیم از بخش کشاورزی خود حمایت می‌کند که ۷۰ درصد این کمک‌ها بیشتر به تولید سه محصول اساسی(گندم، ذرت و سویا) اختصاص دارد. خلاصه‌ای از مهم‌ترین این حمایت‌های امریکا از کشاورزی به شرح زیر است:

بیمه محصولات کشاورزی (

کد N1990411

وبگردی