آفتاب
جکلین پورسل در سمپوزیوم روابط‌عمومی تهران مطرح کرد

«دانش»، حلقه مفقوده روابط‌عمومی‌ها در جهان پیچیده امروز

«دانش»، حلقه مفقوده روابط‌عمومی‌ها در جهان پیچیده امروز

عضو هیئت مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی گفت: امروزدنیای مجازی پیش‌روی ماروابط‌عمومی‌ها قَدعَلَم کرده است و از این منظر ما ناچار از ورود به یک دوره جدید ازحرفه‌گرایی در روابط‌عمومی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی صبح امروز (دوشنبه ۳۰ مهرماه) با سخنرانی دکتر جکلین پورسل عضو هیات مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی از ایرلند و مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و همچنین هوشمند سفیدی دبیر کل این سمپوزیوم در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی در تهران آغاز به کار کرد.

«جکلین پورسل» عضو هیئت مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی که از ایرلند برای شرکت در این سمپوزیوم به کشورمان سفر کرده است، در سخنانی با اشاره به نقش روابط‌عمومی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها در کانون‌های تصمیم‌ساز جهان گفت: مطالعات موردی و تحقیقات، آشکارا نشان می‌دهد که روابط‌عمومی‌های مؤثر چقدر توانسته‌اند در ساختن جهانی بهتر، مفید واقع شوند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این سمپوزیوم در تهران، به سابقه فعالیت رسانه‌ای خود به عنوان سردبیری یکی از شبکه‌های خبری اشاره کرد و افزود: امروز که به آن دوران نگاه می‌کنم، می‌بینم سؤالی که آن روز برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار ارشد مطرح بود، یعنی اینکه روابط‌عمومی چیست، بعد از ۲۵ سال هنوز سؤال تازه‌ای است. امروز سپهر پیش‌روی ما در حال تغییر است و ما به عنوان روابط‌عمومی‌ها ناچاریم به افکار عمومی که درواقع همان مشتری‌های ما هستند، گزارش‌هایی دقیق و اقناع‌کننده بدهیم.

پورسل تصریح کرد: امروز دنیای مجازی پیش‌روی ما روابط‌عمومی‌ها قَد عَلَم کرده است و از این منظر ما ناچار از ورود به یک دوره جدید از حرفه‌گرایی در روابط‌عمومی هستیم؛ این مسئله منحصراً نیازمند دانش است.

عضو هیئت مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی ایرلند توضیح داد: اگر روابط‌عمومی‌ها دانش لازم را برای پاسخگویی به افکار عمومی نداشته باشند، ممکن است به سختی در مخمصه‌های موجود در جامعه گیر کنند.

وی به سه مرامنامه‌ای که طی حدود دو دهه گذشته از سوی انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی ایرلند برای بهبود کارکرد روابط‌عمومی‌ها در جهان منتشر شده است، به پیچیدگی‌هایی که طی این دوران در الزامات حرفه‌ای روابط‌عمومی پدید آمده است، پرداخت و بر لزوم توجه ویژه روابط‌عمومی‌ها به نوآوری و پاسخگویی به انتظارات افکار عمومی تأکید کرد.

پورسل گفت: امروز ما در جهان هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفری، با انبوهی از مخاطبان مواجهیم که در حال انتشار و پمپاژ انبوهی از داده‌های نادرست در زمینه‌های مختلف هستند. این، اگرچه تأسف‌بار است اما وظیفه روابط‌عمومی‌ها را در پاسخگویی به ابهاماتی که از قِبَل این مسئله در جامعه ایجاد می‌شود تا آنها (افکار عمومی) همچنان به روابط‌عمومی‌ها اعتماد کنند، سنگین‌تر می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی ایرلند به یک تجربه شخصی خود از کلنجار رفتن مداوم با یک مشکل جدی که برایش به وجود آمده بود، اشاره کرد و یادآور شد: من تنها زمانی توانستم بر این مشکل فائق بیایم که از مشورت‌ها و ایده‌های دیگران استفاده کردم. این، واقعیت روابط‌عمومی‌ها در جهان امروز است؛ ما نباید مانند چند دهه قبل همچنان این‌گونه فکر کنیم که می‌توانیم به تنهایی بر مشکلات فائق آییم؛ آن هم مشکلاتِ پیچیده‌ی جهانِ چندلایه‌ی ارتباطیِ امروز.

کد N1990275

وبگردی