آفتاب

برخورد سازمان حج با دفاتر متخلف / ویزای اربعین فقط در مراکز مجاز

برخورد سازمان حج با دفاتر متخلف / ویزای اربعین فقط در مراکز مجاز

با وجود اینکه ستاد اربعین از زایرین اربعین خواسته است که برای ثبت نام  به سامانه سماح یا دفاتر خدمات زیارتی اعلام شده مراجعه کنند، باز برخی از زایرین در دام دفاتر غیر قانونی گرفتار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معدود دفاتر سودجو و متخلف با وعده های ویزای یک روزه ، ویزا با نرخ آزاد و ... از عشق و ارادت زایران سواستفاده می کنند و به خالی کردن جیب مردم و بدبین شدن آنها به دستگاههای دولتی می پردازند.
 
دفاتر متخلف با ترویج این شایعه که روند ویزا در سامانه سماح یک هفته طول می کشد و با طرح اکاذیب به دنبال اغوا کردن  متقاضیان و دریافت مبالغ زیاد از آنان هستند. 
 
دفاتر خدمات زیارتی به طور جد و با سرعت و دقت خاصی مشغول ثبت نام، دریافت مدارک و تحویل ویزای صادر شده به متقاضیان بر اساس وعده ۷۲ ساعته هستند.
 
طبق اظهار برخی از زایرین در سایر استانها، در برخی دفاتر مدت تحویل مدارک تا اخذ گذرنامه ویزا شده، حتی به ۴۸ ساعت هم کاهش پیدا کرده است. 
 
یکی از دفاتر نزدیک سفارت عراق با سوء استفاده از موقعیت نزدیکی به سفارت عراق که هیچ تاثیری در سرعت و زمان صدور ویزا ندارد، به طور غیرمجاز، غیر قانونی  و سودجویانه  با دو نرخی کردن ویزا با عنوان ویزای سامانه سماح و ویزای یک روزه، بابت هر ویزا مبلغ ۶۳۰ هزار تومان از برخی متقاضیان دریافت می کند، ضمن اینکه برای دریافت ویزا از طریق سامانه سماح نیز، با تخلفی آشکار مبلغی فراتر از میزان تعیین شده از مراجعه کنندگان دریافت می کند.
 
مراجعه بسیار زیاد زایرین به این دفتر متخلف صرفا به تصور اینکه چون نزدیک سفارت عراق قرار دارد، ویزای با زمان زودتری صادر می کند تعجب برانگیز است، به خصوص اینکه دفاتر زیارتی مجاز کمی دورتر همه خلوت و روان مشغول فعالیت هستند و بدون معطلی کارهای ثبت نام  متقاضیان را راه می اندازند.
  
دستورات لازم برای تسریع در صدور ویزای زایرین و برخورد قانونی با  دفتر متخلف از سوی مسئولان صادر شده است.

همانگونه که بارها مسئولین ستاد مرکزی اربعین و سازمان سازمان حج و زیارت اعلام کرده اند، نرخ ویزای اربعین به همراه بیمه و خدمات پزشکی،  ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان است بنابراین هر شخص یا  دفتری که بخواهد مبلغی بیشتر تحت هر عنوانی مثل ویزای سریع و ....دریافت کند متخلف است و مردم نباید به آن اعتماد کنند. 
 
 بیش از ۲۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی در سراسر کشور در این ایام به صورت فوق‌العاده به ثبت نام و دریافت مدارک و تحویل ویزا مشغول هستند. 
 
لازم است متقاضیان زیارت اربعین  در این ایام به اطلاعیه ها و تاکیدات مسوولان ذیربط توجه ویژه ای داشته باشند تا گرفتار  دفاتر و افراد سودجو نشوند.
 
تنها مرجع رسمی ثبت نام اربعین، سامانه سماح و دفاتر زیارتی مندرج در این  سامانه است.  

در حال حاضر ثبت نام  و صدور ویزای اربعین  با سرعت و جدیت در سراسر کشور در حال انجام است و این‌روند بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت به طول می انجامد.

کد N1989541

وبگردی