آفتاب

لزوم ارائه گزارش شهرداری برای عدم استفاده کامل از اوراق مشارکت جهت توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو

لزوم ارائه گزارش شهرداری برای عدم استفاده کامل از اوراق مشارکت جهت توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از شهرداری تهران خواست تا با ارائه گزارشی دلایل عدم استفاده از ظرفیت ایجاد شده از محل انتشار اوراق مشارکت برای توسعه خطوط شش و هفت مترو را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در خصوص میزان و نحوه استفاده از اوراق مشارکت جهت توسعه حمل و نقل ریلی گفت: با عنایت به مصوبه دی ماه سال گذشته شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان را بر اساس وضعیت ایجاد شده از محل تبصره ۵ بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی از طریق وزارت کشور، وزارت اقتصاد و دارایی بر اساس مجوز و موافقت بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته به منظور انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث و تکمیل خط ۷ قطار شهری تهران موافقت کرد.

وی ادامه داد: باید درباره دلایل عدم استفاده کامل از ظرفیت ایجاد شده برای خطوط ۶ و ۷ مترو در این مصوبه‌ها گزارشی به شورای اسلامی شهر تهران از سوی شهرداری ارائه شود. همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص جذب و هزینه‌کرد مبلغ ۷۰۰  میلیارد تومان با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، گزارشی به شورای شهر تهران ارائه شود.

انتهای پیام

کد N1989342

وبگردی