آفتاب
عاکف در رونمایی از کتاب «بزم باران»

کتاب‌ من حوادث تروریستی اهواز و مجلس اخیر را پیش‌بینی کرده بود

کتاب‌ من حوادث تروریستی اهواز و مجلس اخیر را پیش‌بینی کرده بود

سعید عاکف در نشست رونمایی از کتاب «بزم باران» گفت: کتاب‌های من از جمله «گمشده در مزار شریف» حوادث تروریستی اهواز و مجلس را پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ مراسم رونمایی از کتاب «بزم باران» و «گم‌شده در مراز شریف» شامل نگاهی به زندگی شهید حبیب لک‌زایی به قلم سعید عاکف صبح امروز در محل ستاد راهیان نور تهران برگزار شد.

در این مراسم سعید عاکف در سخنانی عنوان کرد: من حدود ۲۵ سال قبل در مشهد طلبه بودم و البته کار نویسندگی هم انجام می‌دادم. وقتی اصرارهای رهبری را درباره ضرورت قدم برداشتن برای زنده‌نگاه داشتن یاد شهدا  دیدم تصمیم گرفتم در این راه جدی‌تر وارد شوم. تا پیش از این تصمیمی برای انتشار آثارم نداشتم و از خیر انتشار آنها گذشته بودم. دو کتابم یعنی خاک‌های نرم کوشک و رقص در دل آتش آن زمان نوشته شده بود. دو سال برای انتشار خاک‌های نرم کوشک سختی کشیدم، جلوی انتشارش را گرفته بودند تا اینکه در نهایت موفق به انتشارش شدم. این کتاب به نوعی خط شکن بود و توانست موانع زیادی را از پیش روی تالیف و تولید کتاب‌هایی از این دست بردارد. سال‌ها بعد یعنی سال ۱۳۹۱ هم وقتی به سوریه رفتم که کمتر کسی حتی می‌دانست در این کشور چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است. خروجی این سفر هم کتاب شام برفی شد. اینها را نقل کردم که بگویم این دو کتاب که امروز برای آن دور هم جمع شده‌ایم نیز دو اثر خط شکنانه هستند.

وی ادامه داد: این دو کتاب به دنبال پررنگ شدن دغدغه‌های من برای جلوگیری از نفوذ جریان شوم وهابیت در کشور نوشته شد. ما شاهد بودیم که چگونه در این سالها کشور ما آلوده به این جریان شوم شد و چه اتفاقاتی به دنبالش رخ داد. به باور من اتفاقات مجلس و حرم امام و بعدش اهواز کمترین حاصل حضور این جریان شوم در کشور است. من سعی کردم با محوریت شهیدان محمد ناصر ناصری و حبیب‌لک‌زایی در این دو کتاب به این موضوع وارد شوم. در کتاب «گم شده در مزار شریف»، ما یکسال قبل از حادثه مجلس نسبت به وقوع این دست اتفاقات هشدار داده بودیم اما فقط با این پاسخ روبرو شدم که عاکف تو توهم توطئه داری. در بزم باران هم ما درباره استان محورم سیستان و ضعیت شیعیان در آنجا و نفوذ جریان وهایبت در این استان صحبت کرده‌ایم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی برادر شهید لک‌زایی نیز در سخنانی عنوان کرد: کارهای منتشر شده از آقای عاکف برای ما یک خلا راهبردی را پر می‌کنند. او با آثارش در مسیری قدم بر می‌دارد که از سوی امام و رهبری در عرصه علوم انسانی مورد توجه بوده است و سعی دارد بگوید که باید به قدرت نرم و مدیریت متعالی برای آن توجه ویژه‌ای در کشور کرد.

وی در ادامه با اشاره به دو پارادایم دنیاگرایانه ومتعالی در تفسیر جهان، گفت: در نگاه متعالی اگر به وظیفه خود عمل کنیم آتشی که باید بسوزاند، سرد می‌شود و عوامل قدرت تازه‌ای خود را نشان خواهند داد. علت این اتفاق را نیز باید در نصرت الهی دانست که زمینه‌ساز این اتفاق می‌شود و فردی که نمی‌توانست تا پیش از این عامل قدرت باشد را قدرتمند می‌کند.

لک‌زایی تصریح کرد: در مواجهه با کتاب بزم باران، من با چنین نظامی از قدرت روبرو شدم. قدرتی که ناشی از ایمان است و حاصلش توانایی برای مقاومت است. عاکف نیرویی را که با چنین ایمانی همراه  بوده است را در کتاب خودش پیش روی چشم ما معرفی می‌کند. او در واقع با کتابش پیگیر نزاع دائمی میان ارزش‌های مادی و معنوی است. چنین مفهومی است که ما را وا می‌دارد تا چنین اثری را برجسته کنیم.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در سخنانی عنوان کرد: سبک کتاب «بزم باران» همانند سایر آثار آقای عاکف است با این تفاوت که قلم نویسنده در این کتاب از آثار سابقش تند و تیزتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی و سیره شهدا و روایت آنها، این کتاب را راوی چنین موضوعی دانست و گفت: در دوران پس از دفاع مقدس در داستانی دوستانی انحرافی پیدا شدند. در جلساتشان می‌گفتند که ما از ابتدای انقلاب درباره امام مان(عج) کاری نکرده‌ایم و ایشان را فراموش کرده‌ایم. خاطرم هست در یک جلسه به این دوستان گفتم: پس رزمندگان ما برای چه جنگیدند و دفاع ما برای چه بود؟ امروز و با خوانش این کتاب بار دیگر به این فکر افتادم. وقتی فردی در دفاع مقدس و مبارزه با وهابیت باشد بدون شک مبلغ انتظار و فعال کنشگر آن است.

وی همچنین با اشاره به موضوع تقوی در سیره شهید لک‌زایی و اشارات کتاب به این مساله گفت: مهمترین معنای تقوی، حفظ رابطه است و بر همین اساس تقوای الهی یعنی حفظ رابطه با خداوند. آنچه امروزه انقلاب اسلامی و نظام را نیز حفظ کرده است همین مساله است. رمز بمباران خبری جامعه ما نیز همین مساله است. باور کنیم که تا زمانی که خون و یاد شهدا در جامعه ما باقی باشد اگر دشمنان ما هزاران مرحله را نیز طی کنند نمی‌توانند  رابطه‌مان با شهدا و نصرت الهی  قطع کنند.

کد N1989167

وبگردی