آفتاب

روند قانونگذاری در ایران در دادن مهلت چهار ماهه FATF به ایران موثر است

روند قانونگذاری در ایران در دادن مهلت چهار ماهه FATF به ایران موثر است

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مهلت چهار ماهه FATF به ایران را با توجه به روند قانونگذاری در ایران ارزیابی کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهلت FATF به ایران برای تکمیل اصلاحات تا ۴ ماه دیگر گفت که در نظر گرفتن این چهار ماه نشان می‌دهد آنها می‌دانند روند قانونگذاری در جمهوری اسلامی به چه نحوی است؛ من احتمال می‌دهم لایحه پالرمو و CFT از شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شود در این شرایط تا بررسی و تصویب آن در کمیسیون و صحن مجلس قدری زمان نیاز است و اگر دوباره در مجلس تصویب شود باید به مجمع تشخیص مصلحت برود و در آنجا نیز در نوبت بررسی قرار می گیرد بنابراین روند قانونگذاری از مجلس تا شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در دادن این مهلت موثر بوده است.

وی با بیان اینکه تمدید مهلت ایران برای سومین بار است که اتفاق می‌افتد، افزود: هنوز زود است که در مورد گشایش اقتصادی قضاوت کنیم ما هنوز به FATF نپیوسته‌ایم و کشورهایی هم که با ما اعلام همکاری کرده‌اند آن را منوط به پیوستن ایران به FATF کردند.

جمالی در پایان گفت: لوایح چهارگانه برخی در مجالس قبل به تصویب رسیده بود و تصویب آنها الزاماً به معنی پیوستن به FATF نیست ولی شرط لازم برای آن است. ما باید ببینیم آیا این لوایح به تصویب می‌رسند و بعد درباره پیوستن به FATF تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام

کد N1988711

وبگردی