آفتاب
پس از اذعان ریاض به وقوع قتل؛

نخست‌وزیر هلند: واقعیت‌ موضوع خاشقجی باید روشن شود

نخست‌وزیر هلند: واقعیت‌ موضوع خاشقجی باید روشن شود

نخست وزیر هلند پس از اذعان ریاض به وقوع قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سرکنسولگری این کشور در استانبول تأکید کرد: واقعیت‌ این موضوع باید روشن شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مارک روته» نخست وزیر هلند درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سرکنسولگری این کشور در استانبول تأکید کرد: واقعیت‌ این موضوع باید روشن شود.

نخست وزیر هلند با حمایت از دعوت فرانسه، آلمان و انگلستان برای آغاز تحقیقات معتبر در این خصوص افزود: در این باره سوالات زیادی وجود دارد. چه اتفاقی افتاد و مسئول کیست؟ انجام تحقیقات جامع درباره این موضوع مهم است.

«مارک روته» این واقعه را «بسیار نارحت کننده» توصیف و افزود: آشکار کردن ابعاد این موضوع، حتی به صورت اندک از سوی عربستان سعودی تحول خوبی است.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده بود.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقجی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

روز پنجشنبه ۱۸ اکتبر دادستانی استانبول نیز اعلام کرد که بررسی و تفحص واحدهای امنیتی و قضایی ترکیه از اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی مطابق با قوانین و معاهدات بین المللی ادامه دارد.

عربستان سعودی شب گذشته بالاخره تحت فشارهای بین المللی و پس از انجام تحقیقات توسط پلیس ترکیه اذعان کرد که جمال خاشقجی بر اثر درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

کد N1988684

وبگردی