آفتاب
دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در گفتگو با مهر:

اعزام ۳۰۰ نیروی داوطلب برای پاکسازی مسیر زائران اربعین

اعزام ۳۰۰ نیروی داوطلب برای پاکسازی مسیر زائران اربعین

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: مجموعه خدمات این قرارگاه در ۴ دسته شامل برگزاری کمپین حریم پاک برای پاکسازی مسیر، اعزام گروه پزشکی، گروه آشپز ها و برپایی موکب برای اسکان زائران است.

متین شریفی دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص اقدامات این قرارگاه در مراسم اربعین حسینی گفت: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برای چهارمین سال است که در راه پیمایی اربعین شرکت کرده و خدمات مختلفی به زائران ارائه می دهد.

شریفی با بیان اینکه مجموعه خدمات این قرارگاه شامل ۴ دسته می شود، عنوان کرد: برگزاری کمپین حریم پاک برای پاکسازی مسیر، اعزام گروه پزشکی، گروه آشپز ها و برپایی موکب ازجمله فعالیت های قرارگاه امام رضا (ع) است.

وی با توضیح درباره کمپین حریم پاک اظهار کرد: مجموعا ۳۰۰ نفر برای فعالیت در این کمپین به سرزمین عراق اعزام شده اند که همگی از داوطلبین مردمی هستند.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) اضافه کرد: افراد این کمپین به صورت گروه های ۳۰ نفره در مسیر مستقر بوده و به جمع آوری زباله ها، پاکسازی مسیر و اعطای کیسه زباله های تجدید پذیر به زوار می پردازند.

شریفی درخصوص اعزام آشپزهای ایرانی به عراق برای مراسم اربعین نیز تصریح کرد: مجموعا ۲۰۰ آشپز توانمند ایرانی برای مراسم اربعین و به منظور کمک به آشپزهای عراقی به این کشور فرستاده شده اند.

وی ادامه داد: این تعداد از نیرو ها در آشپزخانه حرم حضرت امیر المومنین (ع) در نجف مستقر بوده و با پخت غذای زائران به خدمت رسانی مشغول هستند.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با بیان اینکه گروه های پزشکی نیز در قالب دسته های ۵ نفره در مسیر نجف به کربلا مستقر هستند، ابراز داشت: تیم های پزشکی وابسته به قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و نیرو های جهادی الاحرار نیز در مسیر کربلا حاضر بوده و به زائران خدمت رسانی می کنند.

شریفی از حضور تیم های پزشکی و پیرا پزشکی در این مسیر خبر داد و تصریح کرد: تیم های پزشکی وابسته به قرار گاه امام رضا (ع) با نصب پارچه های سفید به کوله پشتی های خود و نوشتن عبارت «من پزشک هستم» به چندین زبان دنیا، به ارائه خدمات پزشکی، توزیع دارو و تجهیزات مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: تیم پزشکی حاضر در کربلا نیز مجموعا شامل ۱۰۰ نفر از پزشکان و متخصصان است.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از برپایی موکب این قرارگاه در شهر های کربلا، نجف و مسیر نجف به کربلا سخن گفت و عنوان کرد: موکب های وابسته به قرارگاه نیز در سه نقطه کشور عراق به خدمت رسانی، اسکان و توزیع غذا به زائران اربعین مشغول هستند.

شریفی تاکید کرد: موکب حاضر در شهر کربلا نیز با همکاری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، امکام اسکان و استراحت زائران را فراهم آورده است.

وی همچنین بر راه اندازی سایتی با عنوان «نذرونه» برای معرفی موکب ها خبر داد و توضیح داد: این سایت برای موکب ها راه اندازی شده و موکب های ایرانی با نمایش نماد خود، به معرفی و ذکر شماره عمود محل استقرار خود می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه امکان دیگری نیز در این سایت برای موکب ها فراهم شده و طی آن موکب ها نیازهای مالی، غذایی و غیره را در سایت درج کرده و خیرین نیز به تامین نیازهای آن ها اقدام می کنند.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در پایان تصریح کرد: در مجموع حدود هزار نفر نیروی مردمی و داوطلب از سوی قرارگاه هادی امام رضا (ع) برای خدمت رسانی به زائران حسینی به کشور عراق اعزام شده اند.

کد N1988600

وبگردی