آفتاب

ایجاد بانک مشترک ایران و سوریه در آینده نزدیک

ایجاد بانک مشترک ایران و سوریه در آینده نزدیک

مشاور معاون اول با ابراز تاسف از عدم حضور بانک مشترک ایران و سوریه گفت: پس از گذشت این همه سال این اولین نشست تجاری فعالان اقتصادی ایران و سوریه است و باید به نحو شایسته از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تجاری ایران و سوریه، حسن دانایی‌فر مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: غربی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند تغییرات اساسی در سوریه انجام دهند اما باتوجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت تمام آرزوهای دشمنان بر باد رفت.

مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ این پیروزی‌ها نشان داد که هر گاه در منطقه همکاری با یکدیگر داشته باشیم به موفقیت خواهیم رسید. امروز تروریست‌ها از بین رفته‌اند و لازم است که همکاری‌های اقتصادی دو کشور آغاز شود. همانطور که در عرصه سیاسی و امنیتی همکاری‌های گسترده‌ای داشتیم باید این اتفاق در عرصه اقتصادی نیز صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: حجم 160 میلیون دلاری تجاری دو کشور اصلا قابل دفاع نیست.

وی با ابراز تاسف از عدم حضور بانک مشترک ایران و سوریه گفت: پس از گذشت این همه سال این اولین نشست تجاری فعالان اقتصادی ایران و سوریه است و باید به نحو شایسته از آن استفاده کرد. این در حالی است که ارتباط مالی و بانکی دو کشور قطع شده است.

دانایی‌فر افزود: من به عنوان نماینده دولت ایران آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک عملیات تجاری و تولید مشترک اعلام می‌کنم.

وی افزود: بازرگانان می‌توانند با پول‌های دو کشور معامله کنند هفته گذشته طی جلسه‌ای که با آقای همتی رئیس بانک مرکزی داشتم ایشان آمادگی همه جانبه خود را برای راه‌اندازی بانک مشترک و مبادله بر مبنای واحد پولی دو کشور اعلام کرد.

کد N1988304

وبگردی