آفتاب

امضای یادداشت تفاهم تجارت آزاد اولین مرحله برای همکاری دو کشور است

 امضای یادداشت تفاهم تجارت آزاد اولین مرحله برای همکاری دو کشور است

سفیر سوریه گفت: روابط بانکی یکی از اصول روابط تجاری است که ما می‌توانیم در این حوزه از ظرفیت بانک‌های خصوصی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سفیر سوریه در همایش تجاری ایران و سوریه گفت: برگزاری این گونه جلسات و همایش‌ها نشان می‌دهد که مقامات عالی و سیاسی دو کشور اراده خود را برای همکاری‌های اقتصادی خصوصا در بخش‌های استراتژیک و زیربنایی قرار داده‌اند.

عدنان محمود با اشاره به امکانات و تسهیلات سوریه برای بازرگانان ایرانی گفت: همه درها برای فعالیت تاجران ایرانی که خواهان شرکت در بازسازی سوریه هستند باز است. دولت سوریه اولویت را به همپیمانان و متحدان و خصوصا جمهوری اسلامی قرار داده است کسانی که حامی تروریسم در سوریه بودند و اقتصاد این کشور را از بین بردند به هیچ وجه در این مرحله جایگاهی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: ‌درخواست ما از بخش خصوصی ایران این است که امکانات خود را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی سوریه به کار بگیرند. امروز منافع دو کشور در همکاری پیوسته با یکدیگر است و امضای یادداشت تفاهم تجارت آزاد اولین مرحله آن است و زمینه‌ساز فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی ایران در سوریه است.

محمود افزود: روابط بانکی یکی از اصول روابط تجاری است که ما می‌توانیم در این حوزه از ظرفیت بانک‌های خصوصی استفاده کنیم. برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نیز می‌تواند به این امر کمک کند ضمن ‌آنکه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد سوریه با وجود تسهیلاتی که وجود دارد می‌تواند به حضور صنعتگران ایرانی کمک کند.

کد N1988287

وبگردی