آفتاب

چرخش مثبت مواضع دولت‌های جهان در قبال سوریه/ سفارت بسیاری از کشورها در دمشق بازگشایی می‌شود

چرخش مثبت مواضع دولت‌های جهان در قبال سوریه/ سفارت بسیاری از کشورها در دمشق بازگشایی می‌شود

مدیر بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در سوریه از تغییرات چشمگیر در مواضع بسیاری کشورها در قبال سوریه در چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «انور عبدالهادی» مدیر بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت: «پیش‌بینی می­‌شود در آغاز سال آینده بسیاری از سفارت­‌ها فعالیت خود را در دشمق از سر بگیرند».

عبدالهادی گفت که تلاش‌های عربی و بین‌المللی فراوانی برای بازگرداندن سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب صورت گرفته است. وی در همین راستا به تلاش­ کشورهای عراق، مصر، عمان، کویت، الجزائر، تونس، سودان و موریتانی اشاره کرد.

علاوه بر این مدیر سیاسی سازمان مذکور در توضیحی تکمیلی افزود: «بیش از نیمی از اعضای اتحادیه عرب خواستار بازگشت سوریه به این اتحادیه هستند و در همین زمینه روسیه نیز تلاش­‌های بی‌­وقفه­‌ای را انجام داده است».

عبدالهادی گفت که رویکرد کشورهای حوزه خلیج (فارس) تحول چشمگیری پیدا کرده است. وی تصریح کرد: «ما در اتاق­‌های بسته شاهد موضع‌گیری­‌های مثبت حتی از جانب کشورهایی هستیم که رویکرد خصمانه و توطئه‌مآبانه نسبت به دمشق داشتند».

این اظهارات به دنبال سخنان «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در مورد آمادگی کشورش برای پاسخ به هر نوع دعوت عربی یا بین‌المللی مطرح شده است.

 

 

کد N1988118

وبگردی