آفتاب
رئیس پارلمان اروپا:

مسائل زیادی درباره «برگزیت» هنوز باقی مانده است

مسائل زیادی درباره «برگزیت» هنوز باقی مانده است

رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که مسائل زیادی درباره «برگزیت» پس از پایان نشست ۲ روزه سران اتحادیه اروپا کماکان باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نشست ۲ روزه سران اتحادیه اروپا بدون هرگونه پیشرفتی درباره توافق بروکسل با لندن پیرامون خروج انگلیس از این اتحادیه موسوم به «برگزیت» به کار خود پایان داد.

«آنتونیو تاجانی» (Antonio Tajani) رئیس پارلمان اروپا در این خصوص اعلام کرد: پیام سیاسی ترزا می نخست وزیر انگلیس، پیامی مثبت در راستای دست یابی به توافقی درباره برگزیت بود؛ اما در زمینه محتوا هیچ خبر جدیدی در آن وجود نداشت.

وی در ادامه افزود که پس از پایان نشست ۲ روزه سران اتحادیه اروپا، بسیاری از موارد حول محور برگزیت از قبیل مسائل مرتبط با تعیین مرز ایرلند تا کنون لاینحل باقی مانده است.

این درحالیست که نخست وزیر انگلیس که برای شرکت در جلسه مشترک با سران کشورهای اتحادیه اروپا به بروکسل رفته بود، دیروز جلسه مشترک خود با سران این اتحادیه را بصورت نیمه کاره رها کرد.

آن گونه که اسپوتنیک گزارش داده نخست وزیر انگلیس پس از خروج از محل نشست، به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و محل جلسه را ترک کرد.

پیش از برگزاری نشست اعلام شده بود که رهبران کشورها در پایان نشست، جلسه مشترک با خبرنگاران برگزار خواهند کرد.

گفتنی است، قرار بود انگلیس و اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه در مورد اجرای برگزیت به یک جمع بندی کلی دست پیدا کنند.

اگرچه نخست وزیر انگلیس هشدار داده که کشورش ممکن است بدون هیچ گونه توافقی از اتحادیه اروپا جدا شود، اما فرانسه و آلمان نیز اعلام کرده‌اند که آماده مواجه شدن با هرگونه سناریویی در مورد برگزیت از جمله خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند.

انگلیس و اتحادیه اروپا برای اجرای برگزیت در ارتباط با مسئله ایرلند شمالی که مخالف خروج از اتحادیه است و همچنین آینده تعرفه‌های واردات و صادرات کالاهای تجاری دچار اختلاف نظر هستند.

کد N1987656

وبگردی