آفتاب
جو بایدن:

اتهامات علیه عربستان درمورد خاشقجی با رفتار آنها مطابق است

اتهامات علیه عربستان درمورد خاشقجی با رفتار آنها مطابق است

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که اتهامات علیه عربستان، درمورد خاشقجی با رفتار آنها مطابق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را به بهانه‌جویی برای شانه خالی کردن از واکنش به پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستان سعودی متهم کرد و گفت که اتهام‌های مطرح شده علیه پادشاهی سعودی درباره پرونده «جمال خاشقچی» با شیوه رفتاری آنها مطابقت دارد.

بایدن گفت: به نظر می‌رسد که ترامپ با افراد مستبد رابطه عاشقانه دارد. او قبل از روشن شدن حقایق، بهانه‌تراشی می‌کند. این کارها از منظر بین‌المللی به ما آسیب می‌‎زند.

وی افزود: واقعا نمی‌دانم چرا این دولت به نوازش افراد مستبد و دیکتاتورها از  پوتین گرفته تا کیم جونگ اون و دوترته علاقه مند است. من واقعا این موضوع را متوجه نمی شوم.

بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل رفتارهای ترامپ با عربستان و روسیه گفت: من نمی‌خواهم به بدترین ترس‌هایی که در این خصوص دارم، فکر کنم اما باید بگویم او اصلا نمی‌داند که چه کار دارد انجام می‌دهد و یا اینکه او ایده بسیار نادرستی از رهبری آمریکا در جهان دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره ناپدید شدن خاشقچی گفت: آنچه که می بینیم نشانه بسیار کمی از حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر و شان انسانی در خود دارد. اتهام‌هایی که تاکنون مطرح شده، با شیوه اقدام و رفتار پادشاهی عربستان منافات ندارد.

کد N1987484

وبگردی