آفتاب

اسکان برترین‌های رویداد استارت‌آپی اسلامی قرآنی در مرکز رشد هنرهای قرآنی

اسکان برترین‌های رویداد استارت‌آپی اسلامی قرآنی در مرکز رشد هنرهای قرآنی

رییس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی با اشاره به برگزاری رویداد استارت‌آپی اسلامی – قرآنی طلوع برکت از حضور سالانه برترین‌های این رویداد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و افزود: برترین‌ها همچنین در مجموعه مرکز رشد اسکان داده می‌شوند و برای شکل‌دهی به ایده، تولید محصول، بازاریابی، اطلاع‌رسانی و کارهای تبلیغاتی به آنها کمک می‌شود.

به گزارش ایسنا، رویداد استارت‌آپی اسلامی – قرآنی طلوع برکت که به همت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی به مدت سه روز برگزار شده بود، به پایان رسید.

این رویداد که از تاریخ 24 مهر ماه جاری با شرکت 11 گروه در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال برگزاری بود، امروز، پنج‌شنبه 26 مهرماه پس از معرفی ایده‌ها توسط گروه‌های شرکت‌کننده و انتخاب سه گروه برتر توسط داوران و اعطای جایزه به آنان به پایان رسید.

از محورهای این رویداد می‌توان به گردشگری و توریسم، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، تولید محتوای چند رسانه‌ای، وب و اپلیکیشن، مد و لباس و بانکداری اسلامی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های این رویداد می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی – تجربی سه روزه کارگاهی اسلامی – قرآنی، آموزش تجربه‌محور در راستای ایجاد یک کسب‌وکار اسلامی – قرآنی و ایجاد فرصت همکاری و بهره‌گیری از تجربیات کارآفرینان برتر اشاره کرد.

رحیم خاکی، رییس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این رویداد استارت‌آپی اظهار کرد: رویداد طلوع برکت یکی از برندهای جدید جهاددانشگاهی در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی است که با نگاه کمک به راه‌اندازی کسب‌وکارهای حوزه قرآنی – اسلامی و مذهبی طراحی شده است و خوشبختانه در دو سال گذشته رشد قابل توجهی هم از حیث محتوایی و هم حیث تکنیک‌های آموزشی داشته است.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم با نگاه به استارت‌آپ‌های مهم دنیا در حوزه‌های عمومی و تخصصی بتوانیم ایده‌ها و مجموعه نوآوری‌هایی که می‌توان در حوزه کسب‌وکارهای اسلامی – قرآنی ایجاد کرد را مدیریت کرده و پیش ببریم.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی اضافه کرد: این رویداد موضوع محور است و با موضوعات مختلف در هر رویداد ثبت‌نام صورت می‌گیرد و گروه‌های شرکت‌کننده در طی این سه روز آموزش می‌بینند. در این رویداد شرکت‌کننده‌ها در 11 تیم گروه‌بندی شده و آموزش دیدند و در روز آخر ایده‌هایشان را ارائه کردند.

خاکی یادآور شد: این ایده‌ها توسط داوران رویداد مورد ارزیابی قرار گرفته و سه گروه به عنوان گروه‌های برتر انتخاب شدند و علاوه بر اعطای جایزه، آنها در مجموعه مرکز رشد اسکان داده می‌شوند و برای شکل‌دهی به ایده، تولید محصول، بازاریابی، اطلاع‌رسانی و کارهای تبلیغاتی به آنها کمک می‌شود.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی ادامه داد: بنا بر این است که هر ساله این شرکتها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن که به عنوان یک رویداد مهم و بین‌المللی قرآنی برگزار می‌شود، حضور یابند و محصولات‌شان را به فروش رسانند.

وی درباره آموزش‌هایی که در این رویداد به گروه‌های شرکت‌کننده داده می‌شود، توضیح داد: کار آموزشی که برای این تیم‌ها صورت می‌گیرد، مربوط به مباحثی همچون نحوه‌ شکل‌گیری شرکت، نحوه تجاری‌سازی، آشنایی با بوم کسب‌وکار حوزه کسب‌وکار اسلامی و این قبیل موضوعات است.

خاکی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این آموزش‌ها در طول این سه روز انجام می‌شود تا آگاهی گروه‌ها نسبت به موضوع مورد نظرشان افزایش یابد.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی درباره‌ شرکت‌کنندگان این رویداد توضیح داد: بعضی از گروه‌ها در قالب چهار نفر و بعضی از گروه‌ها در قالب هفت نفر هستند. این شرکت‌کنندگان لزوما دانشجو نیستند، زیرا مرکز رشد تنها مرکز رشد تخصصی در کشور است، اما عمده شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N1987271

وبگردی