آفتاب

انعقاد تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم

انعقاد تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت از انعقاد تفاهم‌نامه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم خبر داد و گفت: طرح فوق به منظور ارتباط موثر دانشگاه و نیروی انسانی دانش‌محور با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی تدوین شده و در راستای انجام تحقیقات تقاضامحور مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، برات قبادیان امروز در پنل نخست هم‌اندیشی برای اثرگذاری بیشتر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در حوزه‌های علم و فناوری و نوآوری در جامعه با عنوان "اثربخشی پژوهش در حوزه‌ علم و اقتصاد و جامعه" که از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد علم ایران) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، به وجود یک میلیون و 200 هزار دانشجوی ارشد و دکتری و به تبع آن همین تعداد پایان‌نامه اشاره کرد و توضیح داد: در کشور 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی وجود دارد که باید در تدوین پایان‌نامه‌ها به راه حل مشکلات علمی و فنی این بنگاه‌ها بپردازیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم خبر داد و تشریح کرد:‌ طرف عرضه در این طرح منابع انسانی دانش محور و طرف دیگر 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی هستند که باید مشکلات آنها فهرست‌بندی شده و پایان‌نامه‌ها بر اساس مسائل این بنگاه‌ها تعریف شود.

معاون وزیر صنعت با اعلام این که پایلوت این طرح از سه ماه دیگر آغاز خواهد شد، ادامه داد: تاکنون عنوان 17 رشته کلان تخصصی را درآورده و مسائل بنگاه‌ها را نیز تا آخر دی ماه اظهار می‌کنیم.

قبادیان افزود:‌ این طرح برای انجام تحقیقات کاربردی آماده شده و بخش حمایتی آن را وزارت صنعت، معدن و تجارت ترتیب داده است.

انتهای پیام

کد N1987116

وبگردی