آفتاب

افزایش مصرف موادمخدر بین زنان و دختران تا سال ۱۴۰۴/مشکلات ایران با قانونی‌شدن مصرف ماری‌جوانا

افزایش مصرف موادمخدر بین زنان و دختران تا سال ۱۴۰۴/مشکلات ایران با قانونی‌شدن مصرف ماری‌جوانا

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پیش‌بینی‌های ما مبنی‌بر ۸ روند شیوع اعتیاد، تعداد معتادان از عدد دو میلیون و ۸۰۰هزار نفر به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، حمید صرامی در نشست تخصصی بررسی و تدوین سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه تحقیقات و پژوهش بیان کرد: اگر وضعیت اقتصاد مواد مخدر و شیوع مصرف مواد مخدر را مورد بررسی قرار دهیم و بخواهیم آینده کشور را متناسب با این داده‌ها پیش‌بینی کنیم، در مولفه‌های فراسیستمی و تاثیر این مولفه‌ها بر اعتیاد کشور با چند روند تا سال ۱۴۰۴ مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های ما مبنی بر ۸ روند شیوع اعتیاد، تعداد معتادان از عدد دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

[p]صرامی اظهار کرد: از سویی با توجه به شیوع چند مصرفی در میان جامعه، روندهای درمانی را مختل خواهد کرد و برای مصرف ترکیبی و چندماده‌ای در هیچ جای جهان پروتکلی درمانی وجود ندارد و این مسئله کار درمانگران ایرانی را بسیار سخت کرده است. این روندها به ما نشان خواهد داد که شرایط دانشگاه‌ها در آینده بسیار پیچیده‌تر خواهد شد.  

[p]وی ادامه داد: بایستی برای مقابله با این شرایط دانشگاه‌ها به فعالیت مستمر و مداوم در این زمینه روی بیاورند. آمارها در چند سال گذشته این مسئله را چندان نشان نداده‌اند. اگر ضعف در این قسمت وجود داشته باشد به اعتماد اجتماعی ضربه خواهد.

[p]مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: دانشگاه همچنان تا جایگاه خود برای رسیدگی به دغدغه اعتیاد جای کار دارند. امیدوارم که با تلاش‌های گسترده به جایگاه خوبی برسیم و بایستی در پایان‌نامه‌ها به موضوع و دغدغه‌های مبارزه با اعتیاد بیشتر پرداخته شود و پژوهش‌ها بتوانند یاری‌رسان باشند.

[p]صرامی گفت: اگر قرار باشد مانند بسیاری از کشورها با واگذاری موضوع به مردم مشکل اعتیاد را حل و فصل کنند، ما همچنان هیچ مدلی کاربردی برای انجام این راهکار نداریم. طبق نظرسنجی‌ها، ۶۹ درصد مردم اعلام کردند که حاضرند با جدیت برای مقابله با اعتیاد به فعالیت بپردازند. بر اساس کدام مدل بایستی مردم وارد این جریان کنیم؟، آگاهی نداریم و بایستی دانشگاه‌ها این وظیفه را انجام دهند.


انتهای پیام

کد N1986338

وبگردی