آفتاب

ضرورت حمایت از کارورزی دانشجویان در بخش صنعت/کارآموزی‌های دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

ضرورت حمایت از کارورزی دانشجویان در بخش صنعت/کارآموزی‌های دانشگاه‌ها جدی گرفته شود

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بر حمایت از کارورزی دانشجویان در بخش صنعت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور کبگانیان درباره دستور یکصد و دهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، گفت: در ابتدای جلسه گزارشی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که در این جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت علم و فناوری و چالش‌ها و آسیب‌های آن در کشور، رئیس جمهور نسبت به بهره‌گیری از توان نخبگان و دانشگاهیان تأکید جدی داشتند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد که باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا از طریق آن خریدهای کلان دولتی مدیریت و به سمت خرید از داخل هدایت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گزارشی از جلسه شورای عتف ارائه کرد که در آنجا نیز بر لزوم بهره‌گیری از توان دانشگاه‌ها در طرح‌های کلان ملی تاکید شده بوده است.

وی افزود: جمع‌بندی این بخش از جلسه به این شکل شد که به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مأموریت داده شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت تمامی بازیگران و دستگاه‌های مرتبط با عرضه و تقاضای محصولات دانش‌بنیان، هماهنگی‌های لازم برای استفاده از توان دانشگاه‌ها در حل مسائل صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ادامه جلسه جهاد دانشگاهی گزارشی از دانش فنی و طراحی و ساخت مته‌های حفاری و بازوی رباتیک بارگیری دریایی که از محصولات دانش بنیان هستند، ارائه داد.

کبگانیان افزود: همچنین در این جلسه سرپرست وزارت کار مسئله حمایت از مسئله کارورزی دانشگاه‌ها را مطرح کرد و در جلسه پیشنهاد شد که کارآموزی‌های دانشگاه‌ها به خصوص در رشته‌های مهندسی، کشاورزی و علوم مهندسی جدی گرفته شود.

انتهای پیام

کد N1986252

وبگردی