آفتاب

تصمیم شهردار تهران در واگذاری یک سمت مهم به یک خانم تاریخی است

تصمیم شهردار تهران در واگذاری یک سمت مهم به یک خانم تاریخی است

همشهری‌آنلاین: معاون جدید برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، انتخاب یک خانم برای اولین بار به عنوان معاون برنامه‌ریزی از سوی شهردار تهران را یک تصمیم تاریخی دانست و گفت: آقای افشانی در این‌که مدیریت مهمی را با توجه به رزومه تخصصی به یک خانم سپردند، جرات و جسارت داشتند.

به گزارش شهرنوشت، سکینه اشرفی در مراسم تکریم و معارفه معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان این‌که توفیق دارم در استان خودم و در شهر تهران خدمتگزار باشم، گفت: من در قلب تهران به دنیا آمدم و در محله های سنتی تهران بزرگ شدم. بنا براین با همه فضاها و محله‌های تهران آشنا هستم.

معاون جديد برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران  با بیان این‌که از افشانی به دلیل تصمیم فراجنسیتی و تخصص‌محوری تشکر می‌کنم، گفت: آقای افشانی در این‌که مدیریتی مهم را با توجه به رزومه تخصصی به یک زن سپردند جرات و جسارت داشتند. البته امیدوارم از این به بعد تنها زن معاون نباشم و در زیر مجموعه مدیران شهرداری هم این اتفاق رخ دهد.

اشرفی با اشاره به مدیریت خود در سیستان و بلوچستان گفت: در این استان در به کارگیری زنان در رده‌های مدیریتی به 30 درصد اکتفا نکردم و در پایان ماموریتم به سهم 50 درصدی رسیدم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر این‌که سرمایه اجتماعی عظیمی در سیستان و بلوچستان به وجود آمد، توضیح داد: در مردمی‌ترین انتخابات هزار و 100 زن کاندیدای شورای شهر و روستا شدند که از این میان 418 نفر رای آوردند. برای شهری که انتظار داریم شهر زندگی باشد باید به زنان، مادران و دختران فضایی بدهیم تا وظایف خود را ایفا کنند.

اشرفی در ادامه به دوران همکاری خود با حجت‌الله میرزایی اشاره کرد و توضیح داد: به یاد دارم که تفکر نهادسازی را آقای میرزایی در دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد کرده بود و من همیشه از ایشان آموخته‌ام. زمانی که به سیستان و بلوچستان وارد شدم رزومه افراد قبل از خودم را بررسی کردم که نشان می‌داد درخشان‌ترین سال مربوط به زماني بود که معاونت برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان بر عهده آقای میرزایی بود. بنابراین امیدوارم او به عنوان وزیر کار یا اقتصاد معرفی شود. البته تلاش خواهیم کرد که ایشان به این مرتبه برسد.

اشرفی با بیان این‌که تصمیم آقای افشانی برای انتخاب یک زن به عنوان معاون شهردار یک تصمیم تاریخی شد، گفت: خوشحالم  در حوزه‌ای قدم گذاشتم که تخصص، تجربه و دانش آن را در 20 سال گذشته و در سازمانی که کارشناس محور است کسب کردم.

او درباره برنامه سوم توسعه هم گفت: امیدواریم این برنامه را به سرانجام برسانیم و نظام بودجه‌ریزی عملیاتی را در سازمان شهرداری‌ها و به خصوص شهرداری تهران نهادینه کنیم.

کد N1985858

وبگردی