آفتاب

روحانی: باید با توسعه همکاری‌ها فشار دولت آمریکا را به فرصت تبدیل کنیم

روحانی: باید با توسعه همکاری‌ها فشار دولت آمریکا را به فرصت تبدیل کنیم

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: باید با توسعه همکاری‌ها و روابط ایران با دیگر کشورهای خارجی تهدید و فشار دولت آمریکا علیه ملت ایران را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، سیرالئون، کویت، رومانی و بنگلادش با اشاره به اینکه امروز بدخواهان ملت ایران از هیچ توطئه و اقدام ضد انسانی برای ضربه زدن به انقلاب و اعمال فشار علیه مردم دریغ نمی‌کنند، گفت: در این شرایط سفرای ایران در کشورهای خارجی وظیفه دارند، تلاش و جدیتی مضاعف برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها در بخش‌های مختلف داشته باشند و بخش خصوصی باید پیشتاز روابط اقتصادی باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توجه به اولویت توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری از سوی سفرا، اظهار داشت: برنامه‌ریزی سفرا در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت همکاری‌های مشترک شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با شرکت‌های کشورهای محل مأموریت‌شان، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز آمریکا بواسطه خروج غیرقانونی از برجام، در صحنه جهانی و حقوقی منزوی شده و این اقدام آنان بجز چند کشور معدود از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نگرفته است، گفت: باید با توسعه همکاری‌ها و روابط ایران با دیگر کشورهای خارجی تهدید و فشار دولت آمریکا علیه ملت ایران را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم.

رئیس جمهور همچنین سفرای جمهوری اسلامی ایران را به برقراری ارتباطی نزدیک با ایرانیان مقیم خارج توصیه کرد و گفت: سفارتخانه ایران باید برای ایرانیان خارج از کشور محلی سرشار از آرامش و امید، و پشتوانه اطمینان بخش آنان باشد.

کد N1985832

وبگردی