آفتاب
امیر سرتیپ الهامی:

بصیرت افزایی دینی، رسالت اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است

بصیرت افزایی دینی، رسالت اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است

جانشین قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: بصیرت افزایی دینی و سیاسی برای کارکنان و خانواده های ارتش جمهوری اسلامی، رسالت اصلی سازمان عقیدتی سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی (ره)، گفت: بصیرت قطب‌نمای حرکت یک نظامی مسلمان است که توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراروی کارکنان آجا قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلکه با رسالت مکتبی، جهاد در راه خدا، مبارزه در راه گسترش حاکمیت الهی و قانون خدا در جهان را نیز عهده‌دار است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه در تشکیل و تجهیز نیروهای مسلح، «مکتبی بودن»، «روحیه ایمان» و «معنویت» برای کارکنان و آموزش‌های آنان یک اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: اقتدار و موفقیت‌های پی در پی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام وظایف خطیری که بر عهده دارد مرهون سلامت و معنویت است.

وی ادامه داد: این اقتدار به برکت تلفیق ایمان و انضباط و آموزش در ارتش است و جان فشانی غرورآفرین  سربازان سلحشور ارتش نیز ناشی از تعهد، تدین، ولایتمداری و غیرت دینی آنان است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود جنگ نرم را یکی از موثرترین، کم‌هزینه‌ترین، خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه امنیت کشور برشمرد و اذعان کرد: جنگ نرم به روحیه، عزم و اراده، اعتقادات و احساسات ملت خدشه وارد می‌کند و توان روحیه مقاومت و دفاع را از آنان می گیرد.

امیر سرتیپ الهامی اضافه کرد: در این عرصه ی سخت، عقیدتی سیاسی می‌تواند با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پشت پرده نقشه‌های شوم دشمن را برای کارکنان آشکار کند.

وی با بیان این که هر ملتی و هر کشوری دارای منابع قدرت نرم است، گفت: شناسایی، تقویت و سازماندهی آنها مهمترین ابزار مقابله با جنگ نرم محسوب می‌شود، به عنوان مثال منابع قدرت نرم در ایران شامل مواردی از قبیل «ایدئولوژی اسلامی»، «قدرت نفوذ رهبری»، «حماسه آفرینی»، «وفاداری» و «خدامحوری»، «توکل» و ... است. به وضوح می‌توان نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تقویت و سازماندهی این منابع را لمس کرد.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش عقیدتی سیاسی در ارتقاء توان رزم و بالابردن انگیزه کارکنان، عوامل و شاخص‌های توان رزم را به دو دسته محسوس و نامحسوس تقسیم‌بندی و بیان کرد: عوامل نامحسوس با مولفه‌هایی از قبیل ایمان، روحیه، آموزش، انضباط، اعتقادات، رهبری، انگیزه و ... شناخته می شوند که حفظ و تقویت آنها حاکی از نقش اساسی سازمان عقیدتی سیاسی در این عرصه است.

کد N1985777

وبگردی