آفتاب

انجام ۲۰ درصد از معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران

انجام ۲۰ درصد از معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از انجام ۲۰ درصد معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود قادی پاشا در جریان بازدید استاندار تهران از مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در تشریح آمار ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: در این ۶ ماه ۱۰۰ هزار معاینات بالینی در این مرکز انجام شده است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که استان تهران استان ویژه‌ای است به شکلی که ۱۴ درصد آمار کل معاینات در این استان انجام می‌شود.

وی افزود: سالی ۱۲ هزار و ۲۶۴ مورد معاینه اجساد انجام می‌شود که به این ترتیب به صورت میانگین نزدیک به ۲۱ درصد معاینات کمیسیون و تشخیصی در کل کشور در استان تهران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوادث دسته جمعی استان‌هایی که درخصوص انجام معاینات با مشکلاتی مواجه هستند، معاینات را به استان تهران ارجاع می‌دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به مساحت ۱۸ هزار مترمربعی بنای مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران گفت: این مرکز به عنوان یکی از مراکز برتر در خاورمیانه قلمداد می‌شود که از آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و ژنتیکی مجهزی برخوردار است. 

وی ادامه داد: در ۵ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰۰ هزار و ۷۸۸ مورد معاینه در این مرکز انجام شده که از این میان شاهد افزایش ۶.۶ درصدی معاینات اجساد در بخش خودکشی هستیم.

قادی پاشا در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از استاندار تهران برای ساخت و تجهیز سوله بحران در پزشکی قانونی استان تهران در تشریح مشکلات این مرکز گفت: مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران یک قطب و مرجع برای کل کشور محسوب می‌شود که برای نگهداری و خرید تجهیزات نیازمند اعتبارات مالی هستیم که امیدواریم در این خصوص استانداری تهران کمک ویژه‌ای را داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود پرسنل در این مرکز مواجه هستیم و متاسفانه در جذب پرسنل با مشکلاتی مواجه هستیم. کارشناسان ما بازنشسته می‌شوند و ما برای آن‌ها جایگزینی نداریم که در این حوزه باید به ما کمک شود.

انتهای پیام

کد N1985723

وبگردی