آفتاب

زنگ خطر برای ایران و آسیا/ نسل جدید سامورایی ها، ترسناک تر از همیشه

زنگ خطر برای ایران و آسیا/ نسل جدید سامورایی ها، ترسناک تر از همیشه

تیم ملی ژاپن با نتیجه 4-3 از سد اروگوئه گذشت و نشان داد به هیچ تیمی رحم نمی کند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ژاپن در دیداری دوستانه موفق شد با نتیجه 4-3 از سد تیم ملی اروگوئه بگذرد و نشان دهد با تغییر سرمربی خود نه تنها ضعیف نشده بلکه قدرتش بیشتر شده و با هماهنگی بیشتری برای حضور در جام ملت ها مهیا می شود. آنها بعد از جام جهانی در سه مسابقه تدارکاتی 10 گل زده اند و در دو مسابقه کلین شیت داشته اند.

سامورایی های آبی در حالی توانستند 4 گل به اروگوئه بزنند که لاسلسته تقریبا با ترکیب اصلی خود به میدان رفت و لوئیز سوارز مهمترین غایب آنها به شمار می رفت. اروگوئه در 5 بازی که در جام جهانی انجام داد فقط در دو بازی گل خورد و روی هم سه بار دروازه اش باز شد اما در این مسابقه آنها 4 گل خوردند تا قدرت خط حمله ژاپن بر همگان مشخص شود.

نکته جالب توجه این است که از نسل طلایی ژاپن تنها یوتو ناگاتومو، هیروکی ساکای و مایا یوشیدا در زمین حضور داشتند و الباقی ستاره های تیم از جمله کاواشیما، هاسبه، هوندا، کاگاوا، اوکازاکی و .... در ترکیب جایی نداشتند و به جای آنها جوانانی چون واتارو اندو، ریتسو دوان، تاکومی مینامینو، شویا ناکاجیما و یویا اوساکو به میدان رفتند و خوش درخشیدند. آنها در فاز هجومی به خوبی از کمند مدافعین به نامی چون گودین و کاسرس گذشتند و دروازه فرناندو موسلرا را 4 بار باز کردند.

موریشیگه سرمربی 50 ساله سامورایی ها با از پیش رو برداشتن تیم فابین کویتو نشان دادند برای 5 امین قهرمانی در جام ملت ها بی تابی می کنند.

کد N1985691

وبگردی