آفتاب

حضور نماینده هندوها و سیک‌ها در پارلمان افغانستان برای نخستین بار

حضور نماینده هندوها و سیک‌ها در پارلمان افغانستان برای نخستین بار

انتخابات پارلمانی آینده افغانستان در تاریخ بیستم اکتبر برگزار می‌شود و این کشور شاهد ورود نماینده دو اقلیت هندو و سیک به پارلمان خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ناریندار سیک هالیسا» تنها نامزد انتخاباتی دو اقلیت سیک و هندو در افغانستان، از تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور برای اجازه دادن به این دو اقلیت برای ورود به پارلمان تقدیر کرد.   

وی گفت: «من فارغ از میزان آرائی که کسب کنم، نماینده پارلمان خواهم شد زیرا تنها نامزد هستم و رقیب ندارم». 

این نامزد افغانستانی با اشاره به وجود حدود ۳۰۰ خانواده هندو و سیک توضیح داد که او نه تنها پیگیر مطالبات و مشکلات اقلیت مذکور خواهد بود، بلکه مشکلات تمام مردم افغانستان را نیز طرح و پیگیری خواهد کرد.  

هالیسا گفت: «از جمله مشکلاتی که سیک‌ها و هندوها از آن رنج می‌برند، فقدان مدرسه برای آموزش زبان مادری،‌ عدم وجود اماکن ویژه برگزاری آیین‌های عبادی و نیز آتش زدن اجساد مرده‌هایشان است». 

این نامزد گفت که تعداد خانواده‌های هندو و سیک در افغانستان حدود هزار خانواده بود که بیشتر آنها زمان تسلط طالبان کشور را ترک کردند. 

لازم به ذکر است که هزار و ۶۵۶ نامزد در انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۰ اکتبر با یکدیگر رقابت می‌کنند که ۴۱۷ نفر از این میان نامزد زن هستند. رأی‌گیری در پنج هزار و ۱۰۰ حوزه انتخاباتی در سراسر کشور غیر از مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی انجام می‌شود.

 

کد N1985677

وبگردی