آفتاب
دبیر کنگره جراحان ارتوپدی ایران؛

ورم دست را جدی بگیرید/زمان طلایی درمان آسیب دست

ورم دست را جدی بگیرید/زمان طلایی درمان آسیب دست

یک فوق تخصص جراحی دست‌ با اشاره به اینکه افراد ورم دست ناشی از حوادث را باید جدی بگیرند، گفت: گاهی افراد زمانی که دست شان آسیب می بیند یا خود درمانی کرده و یا دیر به پزشک مراجعه می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روشنک مرادی در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران اظهار داشت: صدمات دست طیف وسیعی را شامل می‌شود و همیشه موضوع دررفتگی و شکستگی مطرح نیست ولی به طور کلی آنچه در این میان حائز اهمیت محسوب می‌شود، درمان به موقع صدمه وارد شده به دست است.

دبیر بیست و ششمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: حوادث دست انواع کوچک و بزرگ داشته و می‌تواند گرفتن دست به لباس و کشیدن تاندون یا له شدن زیر دستگاه پرس باشد که در هر کدام از این حوادث باید به سلامت دست اهمیت داد چرا که دست دارای حرکات بسیار ظریف بوده و هر اختلال و صدمه می تواند سبب مشکل در این زمینه شود.

این فوق تخصص جراحی دست‌ ادامه داد: درمان آسیب وارده به دست شامل بازگشت کامل حرکات و قدرت به دست است و  در ۷۰ درصد موارد درمان همیشه کافی نیست و باید به صد در صد این سلامت برسیم.

وی گفت: گاهی افراد زمانی که دستشان در حوادث آسیب میبیند یا خود درمانی کرده و یا دیر به پزشک مراجعه می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود که امکان رسیدن به درمان ۱۰۰ درصدی را از دست بدهیم.

مرادی با اشاره به اینکه دست شاید جزء کوچکی از بدن باشد ولی درمان آن بسیار حائز اهمیت است گفت: افراد نباید به هیچ وجه ورم ایجاد شده در دست را به دلیل آسیب بی اهمیت جلوه دهند و در اسرع وقت باید به پزشک مراجعه کنند.

بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران سی‌ام مهر تا چهارم آبان ۹۷ در هتل المپیک با حضور مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران برجسته برگزار و جدیدترین مباحث علمی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از جمله شانه، زانو، دست، لگن و...، مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. 

کد N1985537

وبگردی