آفتاب
رضایی‌کوچی در گفتگو با مهر:

تزلزل در مدیریت ۴ وزارتخانه/ رئیس‌جمهور سریع‌تر وزرا را معرفی کند

تزلزل در مدیریت ۴ وزارتخانه/ رئیس‌جمهور سریع‌تر وزرا را معرفی کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: رئیس‌جمهور باید هر چه سریع‌تر وزرای پیشنهادی اقتصاد، کار، صنعت و راه و شهرسازی را به مجلس معرفی و این وزارتخانه‌ها را از بلاتکلیفی خارج کند.

محمدرضا رضایی‌ کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به احتمال معرفی محمد شریعتمداری وزیر فعلی صنعت برای تصدی وزارت کار اظهار داشت: از آنجا که عملکرد شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت ضعیف بوده است، قطعا نمی‌تواند عملکرد خوبی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به مراتب سنگین‌تر از وزارت صنعت است، داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه جابجایی شریعتمداری از وزارت صنعت به کار به صلاح مملکت نیست، ادامه داد: البه در صورت معرفی شریعتمداری برای وزارت کار، خیلی بعید است که نمایندگان به وی رأی اعتماد دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تعلل رئیس جمهور در معرفی وزرای اقتصاد و کار، تصریح کرد: از سوی دیگر مدتی است که بحث تغییر وزرایی همچون صنعت و راه هم مطرح است و این مسئله منجر به متزلزل شدن این وزارتخانه‌ها و کاهش انگیزه کاری این وزرا شده است.

رضایی‌ کوچی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید این وزارتخانه‌ها را از بلاتکلیفی خارج کند، افزود: شرایط اقتصادی کشور می‌طلبد که وزرای جدید این وزارتخانه‌ها سریع‌تر به مجلس معرفی شوند، چرا که در این شرایط اگر وزیری شش دانگ هم پای کار باشد، کم می‌آورد چه برسد به آنکه وضعیت متزلزلی داشته باشد و ندادند که تا چند روز آینده در این سمت می‌ماند یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: این روزها گزینه‌های احتمالی ضعیفی برای وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، صنعت و راه به گوش می‌رسد در حالی که رئیس‌جمهور باید افرادی متخصص و کارآمد را معرفی کند و دقت لازم را در گزینه‌های پیشنهادی خود به عمل آورد.

کد N1985493

وبگردی