آفتاب

جنجال بولت در استرالیا / آزمایش دوپینگ نمی‌دهم!

جنجال بولت در استرالیا / آزمایش دوپینگ نمی‌دهم!

ستاره دو و میدانی جهان جنجال عجیبی در فوتبال استرالیا به پا کرده است.

به گزارش ایلنا، اوسین بولت قهرمان دوومیدانی جهان که به تازگی به بازی در دنیای حرفه‌ای فوتبال روی آورده و هنوز فوتبالیست نشده، جنجالی عجیب به پا کرد.

بولت که پس از چند ماه حضور تمرینی در باشگاه دورتموند، این روزها به صورت آزمایشی برای تیم استرالیایی سنترال کاست مارینرز بازی می‌کند، چند روز پیش توانست نخستین گل خود را برای تیمش به ثمر برساند.

 او در صدد است تا با سنترال کاست مارینرز، قرارداد حرفه‌ای امضا کند.

وی در نخستین دیدار خود برای این باشگاه در دیداری دوستانه 2 گل زد و باعث شگفت‌زدگی اهالی فوتبال شد.

 این اتفاق باعث شد تا فدراسیون استرالیا از او درخواست کند تا آزمایش دوپینگ را انجام دهد و همین با ناراحتی و البته امتناع گلوله سابق دوومیدانی همراه بود. وی پس از این اتفاق در فضای مجازی عکس آزمایش‌اش را منتشر کرد و نوشت: «من از دنیای دوومیدانی بازنشسته شدم تا به فوتبال حرفه‌ای روی آورم، اکنون به این عکس آزمایش دوپینگ نگاه کنید!»

بولت سپس در این خصوص مصاحبه کرد: «من چرا باید آزمایش دوپینگ بدهم وقتی که هنوز فوتبالیست حرفه‌ای نشدم، واقعا سوالم را پاسخ دهید.

 من از خانم متصدی، همین سوال را پرسیدم که وقتی من هنوز با باشگاهی قرارداد نبستم چرا باید آزمایش بدهم و او جواب داد که شما یک ورزشکار زبده هستید و باید آزمایش دوپینگ بدهید!»

با این وجود باشگاه مارینرز قصد دارد در ابتدای هفته آینده قراردادی حرفه‌ای با این بازیکن منعقد کند.

راس مک کورماک بازیکن سابق لیدز یونایتد یکی از هم‌تیمی‌های بولت است که درباره شرایط او در سنترال کاست مارینرز نظرات جالبی دارد.

 مک کورماک که اکنون به صورت قرضی از استون ویلا برای مارینرز بازی می‌کند، در مورد بولت گفت: نقطه برتری بولت، سرعتش است؛ در واقع نخستین چیزی که از او، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 واقعا سرعتش باور نکردنی است. چند تن از هم‌تیمی‌ها سعی کردند در این زمینه شانس خود را امتحان کنند اما در همان قدم اول به خودتان می‌گویید؛ خدای من چقدر سریع است.

نقطه ضعف بولت هم استقامت بدنی اوست چرا‌که شیوه تمرین‌هایش برای دوی سرعت بوده و نه فوتبال. در این زمینه او باید بیشتر کار کند.

کد N1985475

وبگردی