آفتاب

مراسم نوباوگان حسینی در روز جمعه 27 مهرماه برگزاری می شود

مراسم نوباوگان حسینی در روز جمعه 27 مهرماه برگزاری می شود

نشست خبری نوباوگان حسینی با حضور میرهاشمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی مذهبی هیئت دوطفلان حضرت زینب (س)، حجت السلام و المسلمین سیدامیرعبدالملکی، دبیرهمایش و اصحاب رسانه برگزار شد.

[div dir='auto']به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت السلام و المسلمین سید امیر عبدالملکی، در این نشست از برگزاری مراسم نوباوگان حسینی در روز جمعه 27 مهر ماه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) خبر داد.

وی با بیان اینکه همایش نوباوگان حسینی در 7 سال گذشته به طور متوالی برگزار شده است، افزود: جامعه هدف این مراسم دختران و پسران 2 تا 6 سال شیعیان در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: مراسم نوباوگان حسینی جمعه 27 مهر ماه ساعت 9 تا 11 در حسینیه فاطمه الزهرا (س) واقع در میدان سپاه، خیابان ولیعصربرگزار خواهد شد.

حجت السلام و المسلمین سید امیر عبدالملکی با ابراز امیداوای از برگزاری این مراسم در تمام شهرهای کشور در سال آینده گفت: هدف ما برگزاری این محفل در بیش از 40 کشور و تمام شهرهای ایران در سال آینده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری این مراسم گفت: اولین هدف ما، برگزاری مراسم عزاداری برای حضرت رقیه (س) و ابلاغ پیام مظلومیت سید الشهدا (ع) است.

دبیر همایش نوباوگان حسینی، دومین هدف را الگو قرار دادن شخصیت حضرت رقیه (ع) برای نونهالان دانست و گفت: حضرت رقیه (ع) با سن کم خود تاثیر شگرفی بر عالم داشته است.

وی هدف سوم را ارائه الگو مشخص از تربیت اسلامی عنوان کرد و افزود: برای دستایابی به این هدف مقرر شده در سال آینده نمایشگاه عکس و تصویر برگزار شود، همچنین در کنار آن مجموع تصویری و صوتی، آثار شعری که پیرامون شخصیت حضرت رقیه (س) است، جمع آوری شود.

وی از هیئت های مذهبی و محافل آئینی در سراسر کشور و اصحاب رسانه در خارج از کشور درخواست کرد در صورت آمادگی برای برگزاری مراسم متحدالشکل در سال های آینده اعلام حضور کنند.

حجت السلام و المسلمین سید امیر عبدالملکی عنوان کرد:‌ ما در نظرداریم امسال، مراسم نوباوگان حسینی را در کشور و جهان به ثبت برسانیم.

وی هدف از این امر را برگزاری چنین مراسمی در اولین جمعه ماه صفر هر سال قمری در یک ساعت مشخص به وقت محلی در تمام دنیا عنوان کرد.

وی افزود: در پایان این مراسم برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به صورت نمادین به دختران روسری،‌ چادر و .. اهدا خواهد شد. همچنین به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان حاضر در محفل کمک هزینه سفر کربلا اهدا می شود.

دبیر همایش مراسم نوباوگان حسینی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر علل برگزاری مراسم نوباوگان حسینی به طور غیر هماهنگ در سراسرکشور،‌ گفت: برگزاری مراسم این چنینی در روزها و مکان های مختلف اشکالی ندارد، در واقع این امر تکثر در عین وحدت است. امیدوارم در سال های آینده این هم افزایی ایجاد و این مراسم در قالب یک برنامه جهانی برگزار شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س) در ادامه این نشست گفت: اولین جرقه های موسسه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س) در سال 62 در لشکر 27 پشت خاکریز ها زده شد.

میرهاشمی با بیان اینکه شروع فعالیت این موسسه با همراهی هیئت ایثارگری و رزمندگان، بسیجیان و خانواده های شهدا بود، افزود: پس از بررسی و پتانسیل سنجی، به کار موسسه رسمیت بخشیده شد و موسسه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س) و خیره بهشت طفلان حضرت زیب (س) به ثبت رسید.

وی عنوان کرد که این موسسه وابسته به هیچ نهاد و ارگانی دولتی نبوده و به صورت مردمی، جهادی فعالیت می کند.

میرهاشمی در خصوص فعالیت های این مجموع گفت:‌ سالیانه 170 هیئت مذهبی در این موسسه برگزار و در کنار آن بحث های آموزشی مانند مهد قرآن، مهد کودک، ‌پیش دبستانی، کلاس های متنوع آموزشی برای کودکان 2 تا 7 سال و خانم ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: ‌طرح تربیتی ویژه نوجوانان 7 تا 17 سال بالغ بر 5 سال در این موسسه درحال برگزاری است که 200 نوجوان دختر و پسر به صورت مستمر تحت تربیت و آموزش قرار می گیرند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س)، در خصوص کلاس های مداحی گفت: در این موسسه ‌کلاس های مداحی ویژه پیش دبستانی و ابتدایی ها برگزار می شود که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بوده است.

وی دارالقران، روخوانی و روان خوانی را از دیگر فعالیت های این موسسه عنوان کرد.

میرهاشمی در خصوص فعالیت های خیره این موسسه گفت: حدود 500 خانواده تحت پوشش این موسسه بوده و خیره بهشت طفلان حضرت زینب در طول سال به این خانواده خدمات ویژه ای ارائه می کند. همچنین در کنار آن صندوق قرض الحسنه سالیان مبالغی را به صورت وام بدون کارمزد ارائه می کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س)، افزود: روزانه 1000 نفر از سال 7 تا 11 شب به این موسسه مراجعه می کنند.

وی هدف از برگزاری همایش نوباوگان حسینی را جریان سازی سبک زندگی اسلامی دانست، گفت‌: اگر سبک زندگی هر یک از شهدای کربلا را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم مبانی بسیار مهمی را دریافت کنیم و آن را مبنای آموزش به نسل آینده قرار دهیم. [div dir='auto']

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س)، ادامه داد:‌ در بحث حضرت رقیه (س) موضوعاتی مهمی با عنوانی همچون: نوباوگان حسینی و فرهنگ عاشورا،‌ نوباوگان حسینی و مسائل اجتماعی، نوباوگان حسینی و فرهنگ مقاومت،‌ ‌نوباوگان حسینی و فرهنگ حجاب و عفاف، ‌نوباوگان حسینی و حضور آن در اجتماع وجود دارد.

کد N1985338

وبگردی