آفتاب

هشدار رئیس پلیس تهران بزرگ به افزایش آمار سارقان سرقت اولی‌

هشدار رئیس پلیس تهران بزرگ به افزایش آمار سارقان سرقت اولی‌

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: متاسفانه تعداد سارقانی که برای اولین بار اقدام به سرقت کرده‌اند افزایش پیدا کرده و این تلنگر و تذکری برای ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح رعد ۱۶ درباره عملکرد پلیس پیشگیری فاتب پرداخت و گفت: در این طرح که طی هفته جاری اجرا شده است ۲۱۸ حکم قضایی اخذ و بر اساس این احکام به ۲۱۸ مخفیگاه و محل جرم سارقان، مالخران و مجرمان در سطح شهر تهران هجوم برده‌ایم.

وی ادامه داد: در این علمیات در مجموع ۶۵۷ سارق و مالخر دستگیر و بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۵ فقره اقلام سرقتی از آنها کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این عملیات ۲۴۸ خودرو و موتورسیلکت سرقتی کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: ۱۳۳ خودرو و ۱۱۵ موتورسیکلت توسط ماموران پلیس پیشگیری کشف و ضبط شده است. همچنین ۱۹۹ فقره پرونده در این عملیات برای این سارقان تشکیل شده و ۲۳ باند متلاشی شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح رعد ۱۶ مقدار ارزش اموال کشف شده بالغ بر هفت میلیارد تومان است، تاکید کرد: این سارقان به ۱۳۱۱ سرقت تاکنون اعتراف کرده‌اند و در مجموع در این طرح ۶۵۷ نفر دستگیر شده که ۲۰۴ نفر آنها سارقان سابقه‌دار و ۴۶۵ نفر برای اولین بار است که اقدام به سرقت کرده‌اند.

سردار رحیمی تاکید کرد: متاسفانه تعداد سارقانی که برای اولین بار اقدام به سرقت کرده‌اند افزایش پیدا کرده و این تلنگر و تذکری برای ما است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه با اشاره به عملیات‌هایی که در حوزه قاچاق کالا انجام شده افزود: اقدام دیگری که در این طرح انجام شد، در حوزه قاچاق کالا بوده و ۴۴ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده است. همچنین ۱۶ قاچاقچی عمده کالا شناسایی و دستگیر و ۲۶۱ هزار و ۴۵۴ مورد انواع اقلام کالای قاچاق کشف و ضبط شده است که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان است.

وی همچنین در خصوص سلاح‌های کشف شده در این عملیات تشریح کرد: ۱۳ قبضه سلاح گرم، ۱۷۲ قبضه انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده و ۹ نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند. همچنین ۴۱ محکوم فراری نیز در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشفیات مواد مخدر در عملیات طرح رعد ۱۶ گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس مواد مخدر، یک تن مواد مخدر کشف و دو هزار معتاد متجاهر نیز دستگیر شده‌اند. همچنین هشت باند توزیع مواد مخدر متلاشی و ۴۵۴ نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری ۱۵۰۰ معتاد متجاهر در هفته جاری در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس پیشگیری در اطراف تمام دبیرستان‌ها حضور داشته و با افراد مزاحم، ولگرد و معتاد و خرده‌فروش مواد برخورد خواهند کرد.

او در خصوص فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی نیز گفت: هشت باند شناسایی و منهدم و ۴۴ نفر دستگیر و ۴۰ کیلو انواع مواد نیز کشف و ضبط شده است.

کد N1985229

وبگردی