آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از جیتکس؛

فروشگاه کتاب الکترونیک ۴ زبانه در جیتکس عرضه شد

فروشگاه کتاب الکترونیک ۴ زبانه در جیتکس عرضه شد

فروشگاه ۴ زبانه کتاب الکترونیک با ویژگی ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری، توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم در نمایشگاه جیتکس دبی عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به جیتکس در دبی، این محصول به عنوان سامانه مدیریت نشر الکترونیک با حمایت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، توسط شورای علمی گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم در پاویون ایران مستقر در نمایشگاه جیتکس دبی ارائه شد.

محمد پهلوانی قمی مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم درباره فروشگاه کتاب الکترونیک پژوهان به خبرنگار مهر گفت: این محصول از نظر محتوایی و محیط کاربری، ۴ زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی را پشتیبانی می کند و به تعریفی، نسخه ایرانی محصولاتی مانند گوگل پلی بوک، آمازون و iibook اپل است.

وی با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر نسخ کتابهای فارسی، بیش از یکهزار نسخه کتاب به زبانهای عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی در این فروشگاه قرار داده شده است، ادامه داد: این محصول از نظر دارابودن به امکانات پژوهشی، دارای نقاط تفاوتی با مدلهای مشابه است.

پهلوانی قمی با اشاره به اینکه کاربر از طریق این سامانه امکان انجام مطالعات پژوهشی، یاداشت گذاری و اشتراک گذاری متنی و تصویری روی صفحات کتاب را خواهد داشت، افزود: ذخیره سازی اطلاعات به سمت سرور در فضای ابری، هایلایت متن، جستجو در کتابخانه و تطابق صفحات با نسخه های چاپی از جمله ویژگیهای این فروشگاه کتاب الکترونیک است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، هدف از حضور در نمایشگاه جیتکس را جذب شریک تجاری در حوزه تولیدمحتوا عنوان کرد و گفت: هم اکنون قرارداد اعطای نمایندگی با موسسه فرهنگی کوثر ترکیه منعقد کرده ایم تا نمایندگی این محصول را در خارج از ایران بر عهده گیرند و از این طریق به زودی امکان پرداخت ارزی خرید کتاب الکترونیکی برای کاربران غیرایرانی نیز فراهم می شود.

کد N1984956

وبگردی