آفتاب

راهنمای خرید میز تلویزیون

راهنمای خرید میز تلویزیون

فرقی نمی‌کند که تلویزیون خود را با پایه نگه‌دارنده روی دیوار نصب می‌کنید و یا روی میز قرار می‌دهید، شما قطعاً به یک میز برای تلویزیون خود نیاز دارید.

فرقی نمی‌کند که تلویزیون خود را با پایه نگه‌دارنده روی دیوار نصب می‌کنید و یا روی میز قرار می‌دهید، شما قطعاً به یک میز برای تلویزیون خود نیاز دارید. میز تلویزیون علاوه بر کاربردهایی که به عنوان نگه‌دارنده تلویزیون و محل قرار دادن ملحقات آن دارد، امروزه به عنوان بخشی از ملزومات چیدمان دکوراسیون منزل است. هر تلويزيوني به ميز خاص خود نياز دارد، بسته به نوع، اندازه و رنگ تلويزيون‌ها، نوع، اندازه و رنگ اين ميزها نيز باید تغییر کند. گذشته از اين بايد دكوراسيون داخل خانه را نيز مورد توجه قرار داد، به نحوی كه نوع، رنگ و اندازه‌ ميز تلويزيون با بقيه لوازم و اجزاي خانه هماهنگ باشد و تشكيل يك هارموني را بدهد. با پیشرفت روز افزون دنیای تلویزیون و تبدیل شدن آن‌ها از یک جعبه بزرگ و سنگین به یک قاب عکس زیبا و سبک، پایه‌های نگه‌دارنده نیز  به‌روز و مدرن‌تر شده‌اند. با آمدن تلويزيون‌هاي ال سی دی تغيير چشمگيري در نوع و اندازه تلویزیون‌ها و اين ميزها نیز پدید آمدند. مبلمان را غالباً بر اساس رنگ غالب فضا و میزان فضای موجود در اتاق نشیمن انتخاب می‌کنند و پس از آن به انتخاب و دکور کردن میز عسلی و میز جلو مبلی و دیگر وسایل می‌پردازند. اگر از میز ناهار خوری در فضای اتاق نشیمن استفاده می کنید، برای ایجاد تناسب بیشتر در فضا از میز تلویزیون و مبلمان هماهنگ و یا گاها همرنگ، استفاده کنید.

اندازه‌ی میز تلویزیون
مهمترین و اصلی ترین نکته برای خرید میز و نگهدارنده تلویزیون، دقت در اندازه و ارتفاع آن است. میز تلویزیون بسته به سایز و نوع تلویزیون تغییر می‌کند، پس برای آنکه هماهنگی فضا بهم نخورد، باید به نکات مختلفی توجه کرد. انتخاب و استفاده نادرست میز تلویزیون، می‌تواند هماهنگی و چیدمان یک دکوراسیون را به هم بریزد. سایز مناسب میز تلویزیون با توجه به اندازه‌ی تلویزیون بسیار مهم است. برای تلویزیون‌های تا سایز ۵۵ اینچ میزتلوزیون با طول ۱۴۰ سانتی متر، برای تلویزیون های تا سایز ۶۰ اینچ میزتلوزیون با طول ۱۶۰ و برای تلویزیون‌های بزرگتر از 60 اینچ باید به سراغ میزهایی با طول بیشتر از 180 سانتی متر برویم. برای خرید یک میز تلویزیون به جز ابعاد  تلویزیون باید به مکان و محل نصب تلویزیون، همچنین محل نشستن مبلمان و یا کاناپه و هم سطح بودن با تلویزیون، توجه داشت. دید کاربر به تلویزیون هم بسیار مهم است. نکته‌ی بعدی در مورد میز تلویزیون که باید به آن دقت کرد داشتن محلی مناسب برای قرار دادن وسایلی مانند کتاب گلدان، عکس‌ها و وسایل تزئینی است. در هنگام خرید خرید حتما وسایلی که برای قرار دادن در میز تلویزیون درنظر دارید، را کامل به ذهن بسپارید تا میزی را انتخاب کنید که برای همه آن وسایل، فضایی مناسب و مخصوص داشته باشد.

انواع میز تلویزیون
از  موارد دیگری که در هنگام انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب، باید به آن دقت شود، جنس میز تلویزیون است. تنوع زیادی برای انتخاب میز تلویزیون وجود دارد؛ از میز تلویزیون کلاسیک و قدیمی گرفته تا مدل‌های میز تلویزیون نیمه مدرن و حتی مدل‌های میز تلویزیون تماما مدرن و شیک، همگی می‌توانند جذابیت منحصر به فرد خود را داشته باشند و با قرار گیری در فضایی هماهنگ و مطمئن، دکوراسیونی زیبایی را بسازند.  میزهای تلویزیونی موجود در بازار عموما از نئوپان، شیشه، فلز و ام دی اف ساخته می‌شوند. در نظر داشته باشید نئوپان، فلز و ام‌دی‌اف مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. همچنین باید گفت که ام‌دی‌اف جایگزین خوبی برای چوب است و وزن کمتری نسبت به میزهای تلویزیون چوبی دارد. بسته به سبک و مدل دکوراسیونی که بر فضای اتاق نشیمن حاکم است و یا مدلی که قصد داریم برای فضایتان انتخاب و اجرا کنیم، می توانیم از میز تلویزیون‌های چوبی، میز تلویزیون‌های ام دی اف، میز تلویزیون‌های شیشه‌ای و فلزی و یا مدل‌هایی که ترکیبی از همه این مواد اولیه را دارا هستند، استفاده کرده و با دیگر اجزای فضا از جمله میز عسلی و میز جلو مبلی هماهنگ کنیم. میزهای چوبی‌ باکیفیت به ترتیب از جنس الوارهای طبیعی، ام دی اف و ملامینه و میزهای شیشه‌ای از جنس شیشه جام یا پلکسی گلس هستند. جنس پایه‌های میز تلویزیون بسیار مهم است، زیرا فشار کل وزن میز و تمام وسایلی که رو و داخل آن قرار می‌گیرد، روی پایه هاست.

میز تلویزیون فلزی
میز تلویزیون فلزی محکم‌تر و سبک‌تر از چوب است! مدل‌های فلزی ساختار ظریفی دارند، اغلب شکل پذیرند و می‌توان پیکربندی‌های جدیدی برای آنها در نظر گرفت و  همچنین برش‌ها و الگوهای منحصر بفردی را روی آنها اعمال کرد. اگر در سایر فضاهای خانه مثلا در صندلی‌های اپن، میز جلو مبلی و میز عسلی، از مبلمانی با پایه‌های فلزی استفاده کرده اید این میز نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.
میز تلویزیون شیشه‌ای
مدل‌های میز تلویزیون شیشه‌ای، ظاهری براق و برجسته برای محیط ایجاد می‌کنند. این مدل‌ها فضای تصویری را بازکرده و وسایل الکترونیکی را به زیبایی به نمایش می‌گذارند. از لحاظ قیمت نیز این مدل‌ها، بسیار ارزان‌تر از دیگر میزها هستند. قبل از خرید مطمئن شوید میز تلویزیون شیشه‌ای که خریداری می‌کنید از شیشه‌های نشکن ساخته‌ شده باشد.

میز تلویزیون چوبی
مدل‌های میز تلویزیون چوبی نیز عموماً طرفداران خودشان را دارند. این نوع میزها بیشتر از سایر انواع میز تلویزیون به فروش می روند، زیرا با توجه به سبک مدرن و طرح چوبی که دارند، بیشتر مشتری را جذب می کنند. جنس مواد استفاده شده در این میزها، اغلب از نئوپان یا ام دی اف است و معمولاً دارای کشو و فضای مناسبی برای گذاشتن وسایل تزئینی در خود هستند. مدل های میز تلویزیون چوبی، قیمتی بالاتر نسبت به میزهای از جنس شیشه دارند.



کد N1984855

وبگردی