آفتاب

ایمن سازی ۱۷ معبر شمال شرق تهران برای نابینایان و افراد کم توان جسمی

ایمن سازی ۱۷ معبر شمال شرق تهران برای نابینایان و افراد کم توان جسمی

شهردار منطقه ۴ تهران همزمان با روز «عصای سفید» از بهسازی، مناسب سازی و آرام سازی محلات و نواحی نه گانه برای نابینایان، افراد کم توان جسمی و معلولان خبر داد و گفت: ۱۷ معبر منطقه ۴ برای معلولان مناسب سازی شد.

به گزارش ایسنا سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد معلولان، جانبازان و افراد کم‌توان جسمی طرح بهسازی و مناسب‌سازی محلات شمال شرق تهران در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی در ادامه اظهارکرد: با توجه به اهمیت مناسب‌سازی معابر شهری جهت استفاده افراد کم توان جسمی به‌خصوص جانبازان و معلولان و به منظور رفع مشکلات مشخص شده در این زمینه، در تعداد زیادی از خیابان‌های منطقه علاوه بر مرمت کفپوش‌ها مسیر ویژه نابینایان و معلولان در نظر گرفته شد.

حسینی با اشاره به تردد بالای مسافران در پایانه‌های منطقه گفت: در این راستا پایانه‌های منطقه نیز برای مسافران کم توان جسمی و جانبازان و معلولان مناسب سازی شد.

وی افزود: ازجمله اقدامات این طرح می‌توان به تسطیح اختلاف سطوح، ایجاد پیوستگی در بدنه کانال‌های عابران پیاده، خط کشی عابران پیاده، همسطح‌سازی رفیوژهای میانی رفع معارض در مسیرتردد عابران، احداث رمپ و نصب پل همسطح فلزی و یا مصالحی، مناسب سازی پل‌های همسطح ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴،شهردار منطقه ۴ در پایان با اشاره به مناسب‌سازی بوستان‌های ویژه معلولان گفت: بوستان‌های ملت، ساحل ، الغدیر، مجیدیه، ولیعصر(عج)، تولد، نوفل لوشاتو ، شاهد و باغ پرندگان به امکانات رفاهی ویژه نابینایان و جانبازان تجهیز شده است. این بوستان‌ها به آلاچیق‌های ویژه معلولان، آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، کانکس جایگاه مخصوص ویلچر، نیمکت‌های مخصوص، کمپلکس‌های بازی ویژه، سطل های زباله مخصوص و وسایل بدنسازی ویژه معلولان تجهیز شدند و مابقی بوستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارند.
انتهای پیام

کد N1984628

وبگردی