آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

شفاف‌سازی باشگاه استقلال درباره وضعیت تبریزی و شجاعیان

شفاف‌سازی باشگاه استقلال درباره وضعیت تبریزی و شجاعیان

معاون باشگاه استقلال می‌گوید امکان اینکه بازیکنانی همانند مرتضی تبریزی و داریوش شجاعیان به تیم‌های سابق خود بازگردند وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش شجاعیان سال گذشته در توافقنامه ای بین دو باشگاه استقلال و گسترش فولاد به تیم استقلال اضافه شد. قرار بود استقلال در چند فقره چک، مبلغ انتقال شجاعیان را به گسترش پرداخت کند که طبق ادعای مدیران این باشگاه، یکی دو چک باقی مانده است. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش (ماشین سازی فعلی) در چند مصاحبه تاکید کرد که به خاطر این اتفاق، جلوی بازی شجاعیان در استقلال گرفته می شود و این بازیکن باید به گسترش برگردد.

این اتفاق برای مرتضی تبریزی هم افتاده است. این بازیکن اوایل این فصل با توافق مدیران استقلال و ذوب آهن، راهی آبی پوشان شد ولی خبرهایی مبنی بر چک نشدن پاس انتقال این بازیکن و تهدید مشابه مدیران ذوب آهن مطرح شده است.

علی خطیر معاون باشگاه استقلال در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: به طور کلی می گویم طبق قوانین فیفا هیچ بازیکنی را نمی توانید دوباره به باشگاهی برگردانید که از آن آمده است. چنین چیزی امکان ندارد.

وی افزود: به عنوان مثال شما کارمند یک سازمان هستید که دیگر نمی خواهید برای آن سازمان کار کنید و شغلتان را ترک می کنید. آیا آن سازمان می تواند شما را به زور بازگرداند؟ فیفا برای این مورد راه حل هایی مثل محکومیت و محرومیت بازیکن دارد البته آن هم با شرایط خاص.

معاون باشگاه استقلال تاکید کرد: وقتی بین دو باشگاه برای انتقال یک بازیکن توافقنامه امضا شده است، باید پول پرداخت شود. به همین خاطر نه محرومیتی شامل باشگاه مقصد می شود و نه بازیکن به زور بر می گردد. این حرفها که گفته می شود، بازی رسانه ای است.

خطیر ادامه داد: اگر استقلال یا هر باشگاهی برای انتقال یک بازیکن پول نداده، باید این پول را بدهد و اگر از تاریخش هم گذشته باشد، دیرکرد پرداخت کند. تنها جریمه همین است؛ امکان بازگشت بازیکن وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا چک های باشگاه ذوب آهن برای انتقال تبریزی پرداخت و پاس شده است؟ تصریح کرد: چک ها که داده شده است ولی باید از بخش مالی درباره پاس شدن این چک ها سئوال کنید. بنده در جریان نیستم!

معاون باشگاه استقلال درباره وضعیت داریوش شجاعیان هم گفت: ما پول انتقال این بازیکن را به باشگاه گسترش فولاد دادیم ولی این باشگاه پول را برگرداند. داریم با مسئولان این باشگاه صحبت می کنیم. ان شاءالله که اتفاقات خوبی رخ بدهد.

خطیر همچنین در پایان صحبتهایش با خبرنگار مهر از پاسخ به وضعیت حضور مجتبی جباری در کادر فنی تیم استقلال خودداری کرد.

کد N1984463

وبگردی