آفتاب

اسطوره پرسپولیس، آغازگر تحول تاریخی در تیم بانوان

اسطوره پرسپولیس، آغازگر تحول تاریخی در تیم بانوان

حسین عبدی مشاور فنی تیمهای ملی فوتبال بانوان شد.

به گزارش ایلنا، فدراسیون فوتبال با انتصاب رسمی حسین عبدی به عنوان مشاور فنی تیم های ملی فوتبال بانوانراه فدراسیون والیبال را ادامه داد. والیبالی ها جواد مهرگانرا با عنوان مشاور فنی به تیم ملی آوردند اما در حقیقت او همه کاره بود.

در فوتبال نیز به نظر می رسد حسین عبدی همین نقش را ایفا می کند. تیم ملی فوتبال زنان ایران مدت ها است که زیر نظر مریم آزمون کار می کند اما مشخص نیست آیا آزمون قرار است در یک پروژه بلند مدت مربی تیم ملی باشد تا حضور او تاکنون موقت بوده است.

انتصاب جدید حسین عبدی، باور دوم را تقویت می کند. حسین عبدی به عنوان مشاور فنی یا تمرین دهنده به تیم ملی آمده اما بعید است او در این جایگاه مثلا حق ارنج کردن تیم را نداشته باشد. آشکار است که حسین عبدی با جایگاه مشاور فنی، چه امروز و چه در آینده نزدیک تصمیم گیرنده اول تیم ملی فوتبال بانوان خواهد بود.

حضور حسین عبدی یک اتفاق مبارک برای فوتبال بانوان است. عبدی سال ها در پرسپولیس و تیم ملی بازی و مربیگری کرده ، میدان دیده و در کسوت مربیگری ، داشته های زیادی برای ارائه دارد. حضور او به دختران فوتبال ایران فرصت می دهد تا به بازیکنان فنی تر و باکیفیت تری تبدیل شوند.

در حقیقت ، حسین عبدی این امید را زنده کرده تا فوتبال زنان ایران وارد دگرگونی مثبتی در راه حضور در مقدماتی المپیک و رویدادهای آتی شود. ما در سطح قاره هنوز حرفی برای گفتن نداریم و این موضوع باعث می شود حسین عبدی در صورت موفقیت با تیم ملی بانوان ، آغازگر یک تحول تاریخی محسوب شود.

منبع : پایگاه ورزش زنان

کد N1984229

وبگردی