آفتاب

وضعیت اقتصادی کره‌شمالی «وحشتناک» است

وضعیت اقتصادی کره‌شمالی «وحشتناک» است

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت که کره‌شمالی نمی‌تواند مجازات‌های آمریکا و جامعه جهانی را در صورت عقب نشستن از وعده خلع تسلیحات هسته‌ای تاب آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، گفت که اقتصاد کره‌شمالی در چنان وضعیت وحشتناکی قرار دارد که این کشور منزوی نمی‌تواند از وعده‌ای که به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، برای لغو برنامه‌های هسته‌ای خود داده عقب‌نشینی کند. 

مون، در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو، در این‌باره توضیح داد که چرا گمان می‌کند رهبر کره‌شمالی به وعده‌ای که در دیدار تاریخی در ماه ژوئن به او داده عمل خواهد کرد. 

مون گفت: «اقتصاد کره‌شمالی در پی تحریم‌های بین‌المللی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. اگر این توافق شکست بخورد، نخواهد توانست مجازات آمریکا و جامعه جهانی را تاب آورد.»

مون جائه-این بناست با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌‌جمهوری فرانسه،‌ دیدار و گفت‌وگو کند.  

بر اساس این گزارش، مون، پیش از سفر به اروپا، از عزم کره‌شمالی برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود مطمئن است. وی پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته بود که وعده کره‌شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای «شامل همه‌چیز» می‌شود، حتی تمام زرادخانه‌اش.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که مون جائه-این در دیدار با ماکرون بر اهمیت پاداش دادن به کره‌شمالی تاکید خواهد کرد.

مون بناست فردا -سه‌شنبه- با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیدار کند و دعوت‌نامه رهبر کره شمالی برای سفر وی به پیونگ‌یانگ را تحویل دهد.

 

کد N1984142

وبگردی