آفتاب

تشریح برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین

تشریح برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر  برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین

معاون فنی و عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بیش از دو هزار نفر در قالب مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی کربلا به نجف و در شهرهای زیارتی و در مرز مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهین فتحی، معاون فنی و عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در کمیته هماهنگی ویژه اربعین با ارائه آماری از ماموریت‌های انجام شده این سازمان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری کل ماموریت‌های ترافیکی برون شهری سازمان امداد و نجات 12 هزار و 876 ماموریت بوده است که نسبت به سال شش درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها بیش از 10 هزار و 285 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که نسبت به سال گذشته در این حوزه نیز با پنج درصد افزایش مواجه بودیم.

معاون فنی و عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به رهاسازی خودرو در سوانح ترافیکی گفت: 2284 عملیات رهاسازی خودرو انجام شده است و بیش از 3600 مصدوم نیز در این عملیات‌ها رهاسازی شده‌اند.

فتحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در سفر اربعین تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در خصوص سفر اربعین اقدامات درمانی و امدادی را در کشور عراق بر عهده دارد.همچنین بیش از دو هزار نفر در قالب مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی کربلا به نجف و در شهرهای زیارتی و در مرز مستقر هستند.

وی با اشاره به شروع تردد زائران اربعین ادامه داد: به دلیل اینکه تردد زائران زودتر از سال گذشته آغاز شده است ما نیز 6 روز زودتر طرح عملیاتی خود را در جاده ها آغاز کردیم. در حال حاضر نیز 4 قرارگاه مرزی سازمان امداد و نجات در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه فعال هستند البته مرز خسروی هنوز نهایی نشده است.

معاون فنی و عملیات سازمان امداد ونجات از افزایش پستهای موقت این سازمان در محورهای مواصلاتی این 4 استان خبرداد و گفت: عملیات سازمان امدادو نجات از 7/21 آغاز و تا 8/11 ادامه دارد.477 پایگاه بین شهری به طور صددرصد در حال آماده باش هستند همچنین 118 دستگاه آمبولانس در مسیرهای مواصلاتی مستقر هستند. همچنین 32 آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق اعزام شدند و 4 فروند بالگرد نیز در مرزها مستقر هستند.همچنین تعدادی خودروی نجات مجهز به سیستم رهاسازی خودرو به این سه استان اعزام شدند.

کد N1983369

وبگردی