آفتاب

فعالیت کارخانه آسفالت ازنا به دلیل مشکلات زیست‌محیطی موقتا متوقف شد

فعالیت کارخانه آسفالت ازنا به دلیل مشکلات زیست‌محیطی موقتا متوقف شد

فعالیت کارخانه آسفالت ازنا به دلیل مشکلات زیست محیطی موقتا متوقف شد که در نتیجه آن تعدادی کارگر بلاتکلیف شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در استان لرستان گفتند: کارخانه آسفالت ازنا اخیرا به دلیل مشکلات زیست محیطی پلمب و فعالیتش متوقف شده است.

در خصوص علت توقف فعالیت این واحد صنعتی گفته می‌شود؛ دود ناشی از این کارخانه آلوده است و سلامت عمومی ساکنان منطقه و محیط زیست را به خطر انداخته است.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا در این‌باره گفته است: این کارخانه تولید آسفالت به علت ایجاد آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی و نیز بی‌توجهی کارفرما به مسائل زیست محیطی و اخطار‌های صادره از سوی این اداره مبنی بر رفع کامل آلودگی و نصب فیلتراسیون پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

منصور درویشی با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی که الزامات زیست محیطی را رعایت نکنند علاوه بر معرفی به مراجع قضایی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست واحد آلاینده شناخته می‌شوند، اظهار داشت: پلمپ این کارخانه تولید آسفالت تا رفع کامل آلودگی و رعایت الزامات زیست محیطی باقی خواهد ماند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای وظایف قانونی خود واحد‌های صنعتی آلاینده زیست محیطی را در هر فصل از سال به وزارت اقتصاد و دارایی معرفی می‌کند تا نسبت به محاسبه و دریافت عوارض آلایندگی از آنها و واریز آن به خزانه دولت اقدام شود.

کد N1983356

وبگردی