آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

هزینه تشخیص بیماری های متابولیک گران است

هزینه تشخیص بیماری های متابولیک گران است

رئیس سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان ایران، با اشاره به اهمیت تشخیص بیماری های متابولیک در کودکان، گفت: هزینه تشخیص این بیماری ها گران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربانی روز شنبه در نشست خبری سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان ایران، بر ضرورت توجه به امر پیشگیری و بهداشت برای کاهش هزینه های درمان بیماری ها تاکید کرد و افزود: به نظر می رسد با توجه به گران بودن هزینه های درمان برخی بیماری های خاص، بهتر است بودجه سلامت در بخش پیشگیری و بهداشت هزینه شود.

وی با عنوان این مطلب که هزینه تشخیص بیماری های متابولیک گران است، گفت: هزینه آزمایش اسید ادرار که در بخش خصوصی انجام می شود، بالای یک میلیون تومان است. زیرا، این نمونه می بایست به کشور آلمان ارسال شود. اما، این هزینه در بخش دولتی، بسیار ارزان است.

این فوق تخصص بیماری های غدد کودکان، با اشاره به هزینه هایی که وزارت بهداشت برای بیماری های کودکان انجام می دهد، افزود: وزارت بهداشت فقط برای تهیه آنزیم ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، در حالی که می توانستیم با این پول ۱۰ آزمایشگاه متابولیک و ژنتیک را تجهیز کنیم.

وی گفت: برخی از هزینه‌ها که برای درمان بیماران غیرقابل علاج در نظر گرفته می‌شود هرچند عقلانی و اخلاقی است، ولی اقتصادی نیست. البته این مسئله بدین معنی نیست که آن را انجام ندهیم و دولت و خیرین تلاش می‌کنند اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهند. 

ربانی ادامه داد: سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان ایران، از ۲۶ تا ۲۹ مهر ۹۷ در سالن همایش‌های مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

کد N1983306

وبگردی