آفتاب

افزایش 20 درصدی مسافران هتل‌های مشهد در 6 ماه اول سال

افزایش 20 درصدی مسافران هتل‌های مشهد در 6 ماه اول سال

رییس اتحادیه هتلداران مشهد گفت: در شش ماهه اول امسال، وضعیت ما نسبت به سال قبل بهتر شده و شاهد رشد 20 درصدی بودیم ضمن آنکه افزایش مسافران عراقی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تاثیر زیادی در این رونق داشت.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت این واحدها در شش ماه اول سال گفت: معمولا بیشترین حجم مسافر و گردشگری در این موقع از سال اتفاق می‌افتد، امسال هم بخشی از تابستان که شامل نیمه دوم تیرماه تا 10 شهریور ماه بود 75 درصد ظرفیت هتل‌های مشهد پر شده بود این درحالی است که قبل از آن ماه رمضان را داشتیم و در فروردین و اردیبهشت‌ماه، هتل‌ها 35 درصد پذیرش داشتند ضمن آنکه پیش بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال نیز شاهد افزایش مسافران نسبت به سال‌های قبل باشیم.

رییس اتحادیه هتلداران مشهد ادامه داد: به طور کلی در شش ماهه اول امسال، وضعیت ما نسبت به سال قبل بهتر شده و شاهد رشد 20 درصدی بودیم ضمن آنکه افزایش مسافران عراقی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تاثیر زیادی در این رونق داشت.

قانعی ادامه داد: افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش ریال سبب شد مسافرانی که معمولا جهت زیارت به عراق و کربلا می‌رفتند ترجیح دهند که به مشهد سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته این افزایش نرخ دلار تاثیر منفی نیز در کار ما داشت زیرا تمام هزینه‌های ما افزایش پیدا کرد اما در قیمت هتل‌ها هیچ افزایشی نداشتیم ضمن آنکه این واقعیت را باید پذیرفت که اگر نرخ خود را افزایش دهیم مردم کشورمان قدرت استفاده از این امکانات را نخواهند داشت.

 قانعی گفت: افزایش فعالیت واحدهای اقامتی غیر مجاز نیز از مشکلات اصلی ما است این درحالی است که ما طی ملاقاتی که با اداره اماکن و سازمان گردشگری داشته‌ایم اعلام کردیم که توانایی تحت پوشش قرار دادن این واحدها را نیز داریم و برنامه‌های خود را به آنها ارئه دادیم متاسفانه چون هیچ‌گونه نظارتی بر روی این واحدها وجود ندارد و شاهد وقوع برخی تخلفات در آنها هستیم.

کد N1983232

وبگردی