آفتاب

ترکیه به اخراج دیپلمات‌های سعودی از ترکیه تهدید کرد

ترکیه به اخراج دیپلمات‌های سعودی از ترکیه تهدید کرد

دولت ترکیه به ریاض هشدار داده است در صورت عدم موافقت با ورود بازرسان به کنسولگری سعودی در استانبول، سرکنسول و دیپلمات‌های سعودی را اخراج خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ینی‌شفق، دولت ترکیه به ریاض تا یکشنبه- فردا- مهلت داده است تا به بازرسان اجازه ورود به کنسولگری سعودی در استانبول را بدهد در غیر این‌صورت سرکنسول و دیپلمات‌های سعودی در استانبول، از ترکیه اخراج خواهند شد.

طبق این گزارش، مذاکرات میان آنکارا و ریاض جهت فراهم کردن مقدمات ورود بازرسان ترک جهت تفتیش از ساختمان کنسولگری و هم‌زمان منزل سرکنسول سعودی در جریان است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که «جمال خاشقجی» روزنامه‌‌نگار منتقد بعد از کشته و تکه‌تکه‌شدن در یکی از این دو مکان دفن شده است.

هیات ۱۱ نفره که از عربستان برای مشارکت در تحقیقات وارد ترکیه شده است، جمعه از کنسولگری بازدید کرد و پس از حدود نیم ساعت این مکان را ترک کرد.

احتمال می‌رود که کمیته مشترک متشکل از هیات سعودی و طرف‌های ترکیه‌ای ذی‌ربط نشستی را با بازرسان و عوامل امنیتی ترکیه، جهت بررسی نحوه ورود به کنسولگری سعودی در استانبول برگزار کند.

گفته می‌شود بازرسان ترکیه‌ای سرتاسر کنسولگری و منزل سرکنسول و نیز مناطقی که خودروهای ون بعد از قتل خاشقجی به آنجا رفته‌اند را تفتیش خواهند کرد.

 

کد N1982651

وبگردی