آفتاب

المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژآنتین؛ خسروی طلایی شد، همتی نقره گرفت

المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژآنتین؛ خسروی طلایی شد، همتی نقره گرفت

همشهری آنلاین: سومین مدال طلای کاروان ایران هم به تکواندو رسید. محمدعلی خسروی طلای ۷۳+ کیلوگرم را کسب کرد و در ادامه کیمیا همتی در ۶۳+ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

محمدعلی خسروی در گام نخست به مصاف «نیک آگوستین» از اسلوونی رفت و 16 بر 11 به برتری رسید و در دومین دیدار با «احمد عبدل رحیمزای» از افغانستان روبرو شد و در راند طلایی موفق شد با نتیجه 19 بر 16 پیروز شود.

خسروي در فینال با «اِن لی» از چین تایپه مبارزه کرد و در پایان رقابتی حساس با نتیجه 2 بر 1 برتری رسید تا سومین طلایی کاروان ایران لقب بگیرد.

کیمیا همتی تکواندوکار وزن 63+ کیلوگرم کشورمان هم در نخستین دیدار با نتیجه 18 بر 9 برابر «شاریسا گاناوای» از انگلیس به برتری رسید؛ در ادامه به مصاف «کریستینا آدبایو» از روسیه، دارنده 3 طلاي نونهالان اروپا 2015، 2016 و 2017، برنز نونهالان جهان 2015 و طلاي نوجوانان جهان 2018 رفت. این دیدار با نتیجه 16 بر 16 به راند طلایی کشیده شد و در نهایت کیمیا موفق شد با کسب 3 امتیاز برنده این میدان شده و با شایستگی راهی فینال شود.

همتی در این مرحله با «زهرا ابوفراس» از مغرب مبارزه کرد که این دیدار در راند طلایی با نتیجه 18 بر 16 به نفع حريفش به پایان رسید و کیمیا توانست عنوان نایب قهرمانی این وزن را به نام خود ثبت نماید.

بدين ترتيب سومین دوره بازی‌های المپیک در حالی به پایان رسید که تیم تکواندوي ایران در مجموع دختران و پسران موفق شد سه مدال طلا و یک نقره کسب کند.

 

کد N1982628

وبگردی