آفتاب

سعودی‌ها با اثر انگشت خاشقجی، اطلاعات ساعت «اپل» او را پاک کردند

سعودی‌ها با اثر انگشت خاشقجی، اطلاعات ساعت «اپل» او را پاک کردند

مسئولان سعودی پس از مرگ روزنامه نگار منتقد این کشور، از روشن بودن گزینه ضبط صدای ساعت او باخبر شدند و با استفاده از انگشتانش قفل آن را باز کرده و برخی فایل‌ها را پاک کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیقات ترکیه در مورد پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. 

روزنامه «دیلی صباح» امروز -شنبه- گزارش داد که صداهای ضبط‌شده با ساعت اپل نشان از آن دارد که او در سفارت ترکیه شکنجه و سپس کشته شده است. این گزارش که نمی‌توان صحت آن را تایید کرد، پس از آن منتشر شد که یک هیات نمایندگی از عربستان برای تحقیق در زمینه ناپدید شدن خاشقچی وارد ترکیه شدند. 

در این مقاله آمده است: «لحظات بازجویی، شکنجه و قتل خاشقچی در حافظه ساعت اپل او ضبط شده است.» این مقاله سپس افزود که ساعت خاشقچی به گوشی آیفون وی که بیرون از سفارت در دست نامزدش بود، متصل بوده است. 

دو مقام ارشد ترکیه پیشتر به رویترز گفته بودند که خاشقچی زمانی که وارد سفارت شد، یک ساعت اپل مشکی‌رنگ به دست داشت که به تلفن همراهش در بیرون از سفارت متصل بود. 

با این وجود،‌ در گزارش دیلی صباح مشخص نیست که آیا داده‌های ساعت خاشقچی به تلفن همراهش متصل شده یا نه و این‌که ماموران تحقیق چطور توانسته‌اند بدون دسترسی به این ساعت اطلاعاتش را بازیابی کنند. 

روزنامه دیلی صباح، به نقل از «منابع موثق در دپارتمان تحقیقات ویژه» گزارش داد که از قرار معلوم خاشقچی پیش از ورود به سفارت، گزینه ضبط صدای ساعتش را روشن کرده بود.

در مقاله دیلی صباح همچنین آمده است که مسئولان سعودی پس از مرگ خاشقچی از روشن بودن گزینه ضبط صدای ساعت او باخبر شدند و با استفاده از انگشتانش قفل آن را باز کرده و برخی فایل‌ها را پاک کردند. به گزارش دیلی صباح، از آنجایی که ساعت خاشقچی به تلفن همراهش متصل بوده، اطلاعات بازیابی شدند.

 

 

 

 

کد N1982608

وبگردی