آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار درباره ویزاهای جعلی اربعین/آغاز ثبت‌نام اتباع بیگانه از روز یکشنبه

هشدار درباره ویزاهای جعلی اربعین/آغاز ثبت‌نام اتباع بیگانه از روز یکشنبه

معاون سازمان حج و زیارت ضمن هشدار در خصوص ویزاهای جعلی اربعین گفت: اتباع خارجی که در ایران اقامت دارند می‌توانند از روز یکشنبه عصر در خصوص ثبت‌نام سفر اربعین از طریق سامانه سماح اقدام کنند.

اکبر رضایی (معاون سازمان حج و زیارت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ثبت‌نام زائران سفر اربعین گفت: سازمان حج و زیارت یکی از کمیته‌های دوازدگانه ستاد اربعین است و سیستم رسمی که ستاد مرکزی اربعین کشور برای ثبت‌نام و دریافت ویزای زائران اربعین معرفی کرده سامانه سماح است و کمیته ثبت‌نام اعزام نیز در اختیار سازمان حج و زیارت قرار دارد.

وی با هشدار در خصوص دریافت ویزاهای جعلی از طریق ثبت‌نام در دفاتری غیر از سامانه سماح ادامه داد: بدیهی است، هرگونه اقدامی در خصوص ثبت‌نام برای سفر اربعین خارج از سامانه سماح تایید شده نیست و چنانچه زائران به غیر از سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام برای سفر اربعین کنند، ممکن است با مشکل مواجه شده و ویزای جعلی دریافت کنند، کمااینکه این روزها در مرزها گزارشاتی از افرادی که با ویزاهای جعلی به مرز مراجعه می‌کنند نیز داشتیم.

معاون سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه هیچ‌گونه سیستم ثبت‌نام غیر از سامانه سماح و دریافت ویزا غیر از این طریق تایید نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین مقرر شده است، اتباع خارجی که در ایران اقامت دارند و متقاضی صدور ویزا هستند، راهکاری برای ثبت‌نام آنها نیز فراهم شده و آنها بتوانند از طریق همین سامانه سماح برای ثبت‌نام اقدام کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: اتباع خارجی که در ایران اقامت دارند، می‌توانند از روز یکشنبه عصر برای ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کنند.

کد N1982126

وبگردی