آفتاب
سرمربی تیم هندبال نفت در گفتگو با مهر:

بودجه‌مان کم شده است/ فدراسیون هندبال وارد قراردادها نمی‌شود!

بودجه‌مان کم شده است/ فدراسیون هندبال وارد قراردادها نمی‌شود!

سرمربی تیم قهرمان دوره قبل لیگ برتر هندبال که در اولین گام مسابقات سال جاری متحمل شکست شده است، گفت: در بحران مالی باشگاه تنها هدفمان ماندن در لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نخست از سی و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور عصر روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه با برگزاری یک دیدار بین دو تیم نفت و گاز گچساران و زاگرس اسلام آباد غرب آغاز به کار کرد. در این دیدار، تیم نفت در حالی برابر میهمانش متحمل شکست شد که سال قبل عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کرده بود. نفتی‌ها دو دوره نماینده ایران در مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا و نماینده کشورمان در مسابقات جام باشگاه های جهان بودند.

مهدی آزاد منجیری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت تیمش در لیگ سال ۹۷، گفت: ما امسال همه بازیکنان خوب خودمان را از دست داده ایم. نفت با توجه به شرایط سیاستگذاری جدید خود حضور تیم ها در لیگ های ورزشی را یا کم کرده یا بودجه تیمداری را کاهش داده است. به دنبال همین سیاست گذاری هم بودجه تیم هندبال نفت و گاز گچساران ۶۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. 

وی افزود: ما تمام بازیکنان ملی پوش خود را از دست داده ایم و نفت امسال با بازیکنان بومی و چند بازیکن غیر بومی در لیگ حاضر خواهد بود. این بازیکنان سابقه لیگ برتری ندارند البته ملی پوش داریم اما ملی پوشان تیم های نوجوانان و جوانان هستند.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: بودجه که نباشد نمی توانیم بازیکنان را با قیمت پایین به استخدام در بیاوریم. بازیکنان خوب ما جذب تیم های دهدشت، اصفهان و کازرون شده اند. مطمئنا این مسئله به ضرر ما در لیگ برتر امسال تمام می شود. در اولین بازی لیگ برتر امسال هم به تیم زاگرس باختیم چون تیم مقابل بازیکنان بهتری نسبت به ما  داشت. آنها چند ملی پوش هم داشتند و تجربه آنها به برد تیمشان کمک می کرد. تیم ما جوان است و میانگین سنی مان بیشتر از ۲۱ سال نیست. 

وی ادامه داد: به هر حال سیاست باشگاه ما این است که در لیگ برتر بمانیم تا بتوانیم سهمیه مان را حفظ کنیم تا سال بعد ببینیم در صورتی که بخواهند باز هم قهرمان شویم سرمایه گذاری را بیشتری کرده و دوباره تیم را تا قهرمانی در لیگ پیش ببریم. 

منجیری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آیا با توجه به شرایط مالی باشگاه نفت، با بازیکنان فصل قبل تسویه حساب شده است یا خیر گفت: نه تنها بازیکنان سال قبل بلکه به بازیکنان دو سال قبل هم بدهکار هستند. تقریبا از قرارداد سال ۹۵ نزدیک به  ۵۰ درصد و از قرار سال ۹۶ نیز به ۴۰ درصد از پرداختی های تیم ما باقیمانده است. بچه ها شکایت هم کرده اند و در حال گذراندن پروسه قانونی این مسئله هستیم. 

وی در این خصوص ادامه داد: متاسفانه در این مسائل فدراسیون هندبال وارد نمی شود. متاسفانه فدراسیون هندبال مانند فوتبال نیست که در مسائل قراردادها و مشکلات حقوقی ورزشکاران وارد شود و این مسئله را با جدیت دنبال کند ؛ مثلا باشگاه را جریمه می کرد تا دیگر این اتفاقات پیش نیاید و باشگاه ها در پرداخت به موقع حق الزحمه ها زمان را نکشند.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تیم ما مسابقات باشگاه های آسیا هم نرفت چرا که هزینه های آن زیاد می شد. البته به غیر از تیم ما تیم بانوان هم راهی این رقابتها نشده است. شرکت نفت اولین وزارت خانه ای است که به دلیل نوسانات مالی هزینه های تیم های ورزشی اش را کم کرده است. 

کد N1982124

وبگردی