آفتاب

نگرانی از کاهش جمعیت روستاها

نگرانی از کاهش جمعیت روستاها

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در چند سال اخیر مبلغ ۲۰هزار میلیارد تومان به دهیاری روستاهای کشور از سال ۸۲ تا ۹۷ پرداخت شد.

به گزارش ایسنا، سعیدرضا جندقیان امروز در همایش روز ملی روستا و عشایر در تالار معصومه فرمانداری قم الویت برنامه‌های معاونت را رفع مشکلات اهالی روستا و عشایر دانست و عنوان کرد: رونق روستاها نقش مهمی در تولید و اشتغال زایی و آبادانی و پیشرفت کشور دارد. در جهت توسعه خدمات به روستا و عشایر نیازمند مدیریت جهادی و نگاه ویژه مسئولان هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد کاهش نقش روستاها در اقتصاد کشور هستیم و در حالی که در گذشته سهم ناخالص ملی در روستاها ۲۵ درصد بوده که این آمار به سه درصد رسیده است.

جندقیان بیان کرد: آموزش شیوه‌های نوین در تولید و صنعت به ویژه در روستاها امری ضروری است و می‌توان خود را در بسیاری از عرصه‌ها با جهان کنونی سازگار کرد.  در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان توجه ویژه‌ای به روستاها می شود در حالی که در ایران به واسطه گستردگی دولت برخی از دستگاه‌ها نمی‍‌توانند در قبال روستائیان به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به دهیاری روستاهای کشور از سال ۸۲ تا ۹۷ پرداخت شد.

وی عنوان کرد: از این اعتبار ۷۵ درصد منابع شامل ۱۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به روستاها در دولت یازدهم و دوازدهم اختصاص یافت.

جندقیان بیان کرد: حمایت از طرح‌های روستایی و پرداخت تسهیلات در مسیر اشتغال و تولید یکی از رویکردهای مهم دولت است.

وی تصریح کرد: روستائیان با ارائه طرح های اقتصادی آمادگی خود را در جهت استفاده از تسهیلات اشتغال و تولید اعلام کنند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت در روستاهای کشور نگران‌کننده است و با این روند تا ۲۰ سال آینده جمعیتی در روستاها باقی نمی‌ماند.

وی گفت: طرح های اقتصادی در روستاها می تواند خانواده ها را برای بازگشت به روستاها و ماندگاری جمعیت تشویق کند.


انتهای پیام

کد N1980698

وبگردی